יום שלישי, 4 במאי 2021

מה אומרות הנעליים?

אופירה עזריאלי - מוזיאון הנעליים המיניאטוריות 


ההרצאה "50 גוונים של נעליים" – כניסה חופשית

הידעתם שהזמרת כריסטינה אגילרה עושה כושר על עקב סטילטו גבוה? האם יצא לכם לשמוע מה הקשר בין תליית נעליים על חבל בין בניינים לבין עסקאות סמים? ולמה קיים סיכוי גדול שתריבו עם חבר/ה לאחר שתקבלו ממנו/ה נעליים?

 

תשובות לכל השאלות ניתן לקבל בהרצאה חדשה ומיוחדת של אופירה עזריאלי, מקימת מוזיאון הנעליים המיניאטוריות של ישראל. ההרצאות הקרובות ב-9 ו-19 במאי בגן העיר תל אביב. כניסה חופשית

 

אופירה עזריאלי, סופרת ומרצה, אספה במשך למעלה משני עשורים מאות רבות של נעליים מיניאטוריות ממסעותיה בעולם. היא אוחזת באוסף נדיר המאגד למעלה מ-2000 דגמי נעליים מיניאטוריות, רובן עשויות מפורצלן, מעוצבות בעיצובים שונים ומיוחדים, ומאופיינות בצבעוניות יוצאת דופן.


אופירה עזריאלי - מוזיאון הנעליים המיניאטוריות 

בעקבות הקורונה החליטה לחשוף את האוסף המיוחד שלה לכולם והקימה את מוזיאון הנעליים המיניאטוריות של ישראל, הייחודי מסוגו בארץ. המוזיאון שוכן בתוך שטח ביתה באבן יהודה, ובו מוצגים בתוך ויטרינות הפרושות בקירות הבית 1,850 דגמים של נעליים בודדות וזעירות. לאור הביקוש, פתחה שלוחה נוספת למוזיאון הנעליים המיניאטוריות בתל אביב, שם מוצגות 400 נעליים. כל נעל באוסף היא מיוחדת ולא דומה לחברתה, וכל הנעליים מספרות את הסיפור של המדינות מהן הגיעו, כשהעיצובים המיוחדים שלהן מייצגים אמונות, תרבויות, היסטוריה, ונוסטלגיה של המדינה והאזור מהם הגיעו.

בד בבד עם המוזיאון, עזריאלי מסתובבת ברחבי הארץ עם ההרצאה שלה, "50 גוונים של נעליים", שבה היא נותנת הצצה לתרבויות ולמדינות שונות כפי שמתבטאות בנעליים המקומיות, מדברת על אמונות ותשוקות לנעליים, עושה סקירה היסטורית על נעליים וגם משלבת הומור בנושא. ההרצאה משולבת בתמונות מהמוזיאון בביתה, קטעי וידאו ושירים, והכול בנושא הנעליים.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה