יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

פסטיבל מספרי סיפורים



 
יוסי אלפי - קרדיט גואי כהן
הפסטיבל הגדול של סיפורי ישראל חוזר בפעם ה-24 בחוה"מ סוכות בסימן 70 למדינת ישראל,  במשך עשרה ימים, בין ה-5 ל-14 באוקטובר. בתיאטרון גבעתיים יועלו שלל סיפורים מרתקים, משכילים, מצחיקים ומפתיעים

בין המשתתפים השנה: גורי אלפי, חיים אורון (ג'ומס), יהושע סובול, דורי בן זאב, רמי לוי, גיל שוחט, נחמיה שטרסלר, ששי גז, חיים גורי, נעמי פולני, אלי עמיר, דן כנר, אבשלום קור, פרופ' עוזי רבי, נינו אבסדזה, חני נחמיאס, עירית ענבי, חיים יבין, ליא קניג, לימור לבנת, זאב רווח, יעקב בודו, חיים באר, יגאל עדיקא, איריס קול, יורם טהרלב, עמוס עוז, שמעון פרנס, ישראל גוריון, יאיר ניצני, בוקי נאה ורבים אחרים.

פסטיבל מספרי סיפורים ה-24 בניהולו האמנותי של יוסי אלפי ייפתח במוצאי סוכות, יום חמישי 5 באוקטובר ויוקדש לציון שנתה ה-70 של מדינת ישראל. באירוע הפותח יצוינו 90 שנים לאחד הסממנים הבולטים של הישראליות לאורך השנים – הקיבוץ הארצי. "נערי הקיבוץ" של פעם חברי הכנסת לשעבר אבשלום (אבו) וילן, רן כהן וחיים אורון (ג'ומס), יהושע סובול, אבי בניהו ועוד, נפגשים על הבמה ויביאו לקהל סיפורים בניחוח ימיה הראשונים של המדינה, לצד "שלישיית שריד" המיתולוגית, ששי קשת ואריאל קשת.

אירוע מרכזי שיציב את 70 שנות המדינה במוקד יפגיש את ותיקי הפלמ"ח שיביאו סיפורים על הנס של מדינת ישראל שהתאפשר תודות לבחורים והבחורות האמיצים של פלוגות המחץ. סיפורים בגוף ראשון עם חיים גורי, עמוס חורב, פוצ'ו (ישראל ויסלר), רפי איתן, נעמי פולני, שלמה גזית, שייקה גביש, אלי שלוש ונגה מרון. את הערב ינחה יוסי אלפי ותשיר בו שרה'לה שרון.

הקרן הקיימת לישראל, מסמלי המדינה הבולטים, תחגוג 115 שנים להיווסדה באירוע עם סיפורים שלא יאמנו על רכישת קרקעות, הפרחתן, ייעורן וטיפוחן. באירוע יזרעו בדמעה ויקצרו ברינה יו"ר קק"ל דני עטר, פרופ' יחיעם ויץ – נכדו של מייסד קק"ל ופרופ' שאול לדני – אספן של קופות קק"ל.

הפסטיבל יקיים שני אירועים מיוחדים בשיתוף "ידיעות אחרונות": מפגש פסגה של כתבי הבידור, התרבות, החברה והפנאי של העיתון, צחי קומה, רענן שקד, יואב בירנברג, אמיר קמינר, גבי בר חיים ורז שכניק באירוע "בידור זה צחוק גדול" על סיפוריהם וסודותיהם של כוכבי הבידור הישראליים. באירוע "עיתונאיות מספרות" שכולו יוקדש לעבודה העיתונאית הנשית, ישתתפו מרב בטיטו, ענת לב אדלר, סמדר פרי, סמדר שיר ונחמה דואק.

חברת האוטובוסים דן, כמו מדינת ישראל, חוגגת 70 שנה שאותן יציין הפסטיבל באירוע שיוקדש לנהגי האוטובוס, פעם סמל סטאטוס בחברה הישראלית, שהגנו בגופם על נוסעיהם בפיגועים, מספקים שירות חשוב ואפילו מבדרים את הנוסעים. בהשתתפות נהגי דן לדורותיהם.

הפסטיבל יעלה יצירה מיוחדת בביצוע בכורה למספר סיפורים ותזמורת קאמרית, "כרטיס לכיוון אחד – חלום ציוני", בשילוב נגנים עיראקיים אותנטיים, לכבוד 70 שנות המדינה. היצירה, מאת יוסי אלפי ובהלחנת בועז בן משה, מספרת את סיפור מסעו של ילד בסוף שנות ה-40 מעיראק לארץ ישראל. דורון סולומון ינצח על תזמורת הסינפונייטה באר שבע.
באירוע שיעשה כבוד לגיבורים הסודיים מעולם הביטחון הנסתר של ישראל, יסופר סיפורם של יוצאי עיראק בקהילת המודיעין הישראלית. חפלה עיראקית עם בני העדה שהיו נערים במחתרת הציונית בעיראק והפכו למקימי יחידות המודיעין והביון בישראל, עם סיפורים שלא סופרו עד היום.

באירוע מחווה לישראל של פעם, יעלה הפסטיבל על נס את ימי המכולת העליזים ואת השירות האישי של המכולתניק. באירוע יישבו "הבנים של המכולתניק" ויספרו סיפורים מהעסק של אבא. באירוע ישתתפו רמי לוי, יפית לוי אטיאס, טוביה צפיר, חיים באר, דני קרמן, יחיאל ספרא, האחים צנחני ועוד.

גורי אלפי חוזר לפסטיבל מספרי סיפורים וביחד עם ד"ר ליעד מודריק, יחקור את מוחו בניסיון אמיץ להבין איך הדבר הזה עובד, או איך לפחות היה אמור לעבוד.

באירוע שישלב כלכלה, מוסיקה, פואטיקה וגנטיקה, ישתתפו המוסיקאי גיל שוחט, הגנטיקאי פרופ' איתן פרידמן, הכלכלן נחמיה שטרסלר ויוסי אלפי במופע הכולל בידור ולימוד לצדו.

לציון שבעה עשורים לקום המדינה, הפסטיבל יצדיע למנהיגים הגדולים שלה: אירוע "איש נבון היה" יוקדש לנשיא החמישי יצחק נבון עם אלי עמיר, שמואל שי, אבשלום קור, עדי אלדר, יהודה עצבה, ארז נבון ומירי נבון. כמו כן, באירוע "רבותיי, מהפך", יספרו על רה"מ מנחם בגין מר טלוויזיה חיים יבין, העיתונאי והמתעד שלמה נקדימון, יו"ר מרכז בגין הרצל מקוב, השרה לשעבר לימור לבנת, מזכיר הממשלה לשעבר פרופ' אריה נאור ושר האוצר לשעבר משה ניסים.

הסופר עמוס עוז "פוגש" את דוד בן גוריון בעקבות מכתב שכתב לעיתון "דבר" בהיותו חייל בסדיר ובו התווכח עם רה"מ הראשון על שאלה פילוסופית. בן גוריון השיב  לו במאמר ארוך ומפורט בעיתון ואף נפגש עמו בנושא.

משורר הפלמ"ח חיים גורי, מעמודי התווך של 70 שנות שירה בישראל, יקיים מופע יחיד בו יביא סיפורים ושירים הרלוונטיים לחייו האישיים והנשזרים בחייה של המדינה ובאירועיה הדרמטיים ממלחמת השחרור ועד היום.

"אהבה בשניים", מופע מיוחד לפסטיבל עם נתן דטנר והפסנתרנית הנודעת אורית וולף, בערב של נגינה, שירה וסיפורים.

כמדי שנה, יצדיע פסטיבל מספרי סיפורים לעדות ישראל באירועים שמחים וצבעוניים: באירוע "לאדינו מדור לדור" בחגיגה שכולה הומור, מוסיקה ופולקלור, של הורים וילדיהם: חני נחמיאס ויעקב נחמיאס, עליזה ודין דין אביב, עירית ענבי ושני ענבי, קובי זרקו ונכדתו עלמה ויוסי אלפי ושרי אלפי בסיפורים עם חכמת חיים ספניולית. ב"סלוניקי אהובה" שיתקיים במחווה לארגון ניצולי מחנות ההשמדה יוצאי יוון בישראל, יובא סיפורן של הקהילות המפוארות באירוע עם שמחה מתוך הכאב. באירוע מיוחד שיוקדש לבני העדה הכורדית, "אנה כורדי", ישתתפו המשורר יעקב יעקב, יו"ר ארגון עולי כורדיסטאן הרצל לוי, השחקן יגאל עדיקא ועוד. ב"אנו באנו קודם – סיפורי בוכרים" יעשו כבוד לעדה הבוכרית האחים רונן וחי דוידוב, הזמר עידן יניב, נשיא ברית יוצאי בוכרה יוסף בר נתן, איש קול ישראל אסף פוזיילוב ועוד. כבכל שנה, תתקיים חפלה עיראקית חגיגית בהנחיית יוסי אלפי שתוקדש לעיראקי מיום היוולדו ועד בכלל. השחקן יעקב בודו ינחה את המופע "יידיש איז יידיש" עם סיפורים והומור יהודי, בשפה שממאנת לעזוב את העולם, ועוד.

אירועים נוספים בפסטיבל: רבקה מיכאלי תחבור למשה להב ("הטיש הגדול") במופע של זמר עברי עם הרבה צחוק, הומור ושנינה. יורם טהרלב יספר במופע יחיד על הסודות הנסתרים וההומור הבלתי צפוי ביהדות. הפרסומאי אייל גפן במופע בכורה בפסטיבל יספר על גיבורי התרבות שהיו לנו ואינם עוד, עמם עבד ועמם היה מיודד, במחווה ליוסי בנאי, שייקה אופיר, יצחק רבין, ספי ריבלין, מנחם גולן, אריק איינשטיין, מוטי קירשנבאום, אורנה פורת, נתן יהונתן ועוד רבים. "מדריכי טיולים מספרים" עם מיטב הסיפורים של האנשים שלימדו אותנו להכיר ולאהוב את הארץ, "אני בניתי בית בארץ ישראל – בתים מספרים" עם סיפורה של ארץ ישראל דרך בתים לאורך ההיסטוריה, "צחוק יהודי ירושלמי" בסימן יענקל'ה בן סירא וז'אק כהן, "נשי אישי נשי" בהנחיית איריס קול ובהשתתפות ענת ברזילי, ענת אביעד, רינה פדווה ועוד, "עברית שפה חבל"ז" עם מיטב מומחי השפה, דורי בן זאב שר ומספר מאיר אריאל, "רק על עצמי לספר ידעתי" על המשוררת רחל בביצוע אורי מילשטיין ושולמית לבנת, ד"ר נירה כפיר תספר על התערבות במצבי משבר, השופט בדימוס שלי טימן עם סיפורים מצחיקים ממרום דוכן השופט, שמעון פרנס יספר סיפורים שבין יפו לפיראוס, מופע "ערב טוב ישראל" עם ישראל גוריון, מתי סרי שר ומספר יוסי בנאי, יאיר ניצני בערב על הומור, מוסיקה וחברות בלהקת רוק אחרי גיל חמישים, מופע הבידור החדש "ענת ברזילי מרימה", בוקי נאה עם חברים מעולם הפלילים, צור שיזף יספר על מסעותיו המוזרים והמסתוריים ברחבי העולם ועוד.

הפסטיבל הינו מותג תרבותי ייחודי ונחשב לפסטיבל מספרי הסיפורים הגדול בעולם.

מצ"ב נספח ובו פרטים אודות המופעים ותכניה מפורטת
אתר הפסטיבל - www.yossi-alfi.co.il

גם השנה שמרו מפיקי הפסטיבל על מחירים שווים לכל נפש, מתוך מגמה לשמר את עממיותו של הפסטיבל. כרטיסים ניתן לרכוש דרך "פשבר" בטל-  *8023, 03-5745005 אתר "פשבר" – www.stories.pashbar.co.il
או בקופת הפסטיבל - 03-5730661


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה