יום שני, 27 בינואר 2020

חליל הקסם




חליל הקסם, האופרה האגדית של מוצרט , אחד הפרויקטים המרגשים ביותר של האופרה הישראלית בהפקה משותפת יחד עם תושבי העיר לוד
חליל הקסם. צילום יוסי צבקר


האופרה הישראלית מגיעה ללוד במסגרת מיזם "אופרה בקהילה". פרויקט אופרה בקהילה בשיתוף משרד התרבות והרשויות המקומיות הפועל כבר למעלה מעשור.
במסגרתו צוות האופרה הישראלית הכולל את הבמאיות שירית לי וייס ואביגיל סנדלר, מנהל מוזיקלי איתן שמייסר, סולני האופרה הישראלית, נגנים ועוד חברו  אל הכישרונות המקומיים בעיר לוד ומעלים  יחד הפקה אופראית בימתית מלאה.
 
צוות האופרה עובד עם כ- 200 משתתפים , תושבי העיר לוד, מגילאי 6-80 כבר שלושה חודשים רצופים  ששיאם יגיע בערב הבכורה, ה- 3 לפברואר בשעה 20:00 בהיכל התרבות לוד.

האופרה האגדית של מוצרט "חליל הקסם" בעיבוד ייחודי מספרת על  זרסטרה שחטפה את הנסיכה פמינה מאמה, מלכת הלילה כחלק ממאבק ממושך בין מלכות הכפור למלכות השמש. מלכת הלילה משכנעת את הנסיך טמינו למצוא את פמינה ולהחזירה בעזרת צייד הציפורים פפגנו. בסוף טמינו ופמינה מתאהבים ומתאחדים..
ערב הבכורה הוא יום חג של ממש בקרב קהילת התושבים , שיתכנסו לצפייה באופרה בהשתתפות מכריהם או בני משפחתם. לחלקם ,צפייה באופרה היא חוויה ראשונית בפני עצמה .
לוד, אחת הערים העתיקות והמיוחדות בישראל , היא ערב רב של תרבויות , סגנונות וחיבורים. המפגש עם האופרה הישראלית ייצר בעיר התרגשות וציפייה מדבקת .


חליל הקסם
היכל התרבות לוד 3.2.2020 בשעה 20:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה