יום ראשון, 7 בינואר 2018

תיאטרון עכו בתל אביב

המייסדים של המרכז לתיאטרון עכו מתארחים עם יצירותיהם בתל אביב
בתיאטרון תמונע ובתיאטרון הבית

אנתולוגיה - צילום אלדד מאסטרו



המייסדים של המרכז לתיאטרון עכו סמדר יערון, דודי מעיין ומוני יוסף מציגים את יצירותיהם המייצגים את שפת העבודה הייחודית שפיתח התיאטרון, שפה המעמידה במרכז היצירה את עולמו ומצבו המיידי של האמן  בתל אביב בתיאטרון תמונע ובתיאטרון הבית ב-14.1.18 וב-18.1.18.


סמדר יערון מציגה את "הערבי האחרון", דודי מעיין מציג את "הסתכלות 1976" ב-14.1.18 בתיאטרון תמונע ומוני יוסף וסמדר יערון מציגים את ה"אנתולוגיה" ב-18.1.18 בתיאטרון הבית.


תיאטרון תמונע

הערבי האחרון – The last Arab
יום א' 14.1.18 בשעה 22:00 – תיאטרון תמונע
סמדר ודודי שחלקו חיים ועבודה התחילו ביצירה המתמקדת בשרשים היהודיים (ארבייט מאכט פריי) ועתה המשיכו בעבודות שמתייחסות לעיר עכו ולתושביה.

יצירה: סמדר יערון  - Smadar Ya'aron/  שותפה ליצירה: ד"ר נטלי תורג'מן  - Dr. Natali Turjeman/ יוצרים משתתפים: מריה מסרי-Maria Masri דור ההמשך, מייסרה מסרי-Maysara Masri  הערבי האחרון / עיבודים, קלידים, שירה: מאסטרו זיוואר בהלול Ziwar Bahlul Shaflan/ עיצוב תאורה והגברה: מנהאל עומר / עוזר הפקה: מחמוד חלוואני /  צילום: אושרי כהן /  עיצוב כרזה: מייסרה מסרי

הערבי האחרון - צילום דן בן ארי

צו השעה והצורך הטבעי שלנו להתנתקות מהעם הפלסטיני היוו השראה מרכזית ליצירה  "הערבי האחרון"  שבה חוברים יוצרים יהודים ופלסטינים אזרחי ישראל לעשייה משותפת על מנת לקדם את הרעיון האוטופי ולהופכו למציאות. זהו אירוע אפוקליפטי של שירה, תפילה והתכוונות משותפת של האמנים והקהל סביב נושאים של היפרדות, הפרדה ופרידה.
מחיר כרטיס: 60 ₪
–הסתכלות 1976- Observation

יום א' 14.1.18 בשעה 17:00 ובשעה 20:00    - תיאטרון תמונע

יצירתם המשותפת של פיראס רובי ודויד מעיין, בהשראת סרטו הדוקומנטרי של ג׳אד נאמן

זוכת פרס ההצגה הטובה ביותר של פסטיבל עכו לתאטרון אחר לשנת 2016
  
הסתכלות - צילום דן בן ארי



הסרט הדוקומנטרי של ד״ר ג׳אד נאמן ״הסתכלות על עכו״ שנוצר ב1976 שימש השראה ליצירת התיאטרון בעלת אותו שם המעלה באוב ומחיה את הדמויות של אז במרחב אמנותי עכשווי שהוא רחבה מטאפורית של בית החולים הישן לחולי רוח של עכו. ארבעים שנה חלפו מאז שנוצר סרט תיעודי מכונן זה ועד למעמד היצירה התיאטרונית עצמה. בסרט אנו עדים לביקור הצוות המצלם בבית החולים הישן לחולי רוח שמוקם במבצר הידוע לשמצה של אל ג׳זאר, שליטה האכזרי של עכו. זה היה אז בית החולים המרכזי הצפוני של הישוב הארץ ישראלי מאז הקמתה של המדינה ולתושבי העיר העתיקה עצמה. ערב רב של תרבויות, שפות ומבטאים המנסים לדבר שפה עברית חדשה. המנגינה של אז, כמו המנגינה של היום, עסקה בסכסוך הידוע בין יהודים לערבים, ובמצוקת החיים היומיומית של השוהים בבית החולים, לצד אלה החיים מחוץ לחומות בית החולים. הסרט מתעד את הלך הרוח ששרר אז ואת הדעות ותפיסות העולם השונות המיוצגות על ידי אוכלוסיות שונות של החברה הישראלית כולה ״הבריאה״, לצד האוכלוסייה ״החולה״ והמופרדת של משתכני בית החולים.

היצירה מציעה מעגלי הסתכלות רבים, השזורים ומתרחשים בו זמנית, החל בצילום הסרט בימי חורף של 1976 ועד היום הזה. לנגד עיננו חולפות שנים ועונות שנה. כמו אבן המוטלת למים, היוצרת טבעות התפשטות, כך מהרגע הראשון מהדהדות ומחלחלות תנודות וגלי ההתרחשות בתודעתו של המתבונן. הקהל מעורב בתהליך דינמי של הסתכלות בתהליך פנימי המתרחש בו עצמו בזמן שהוא מתבונן איך זה מתרחש גם מולו בתוך מעגל המשתתפות והאירוע כולו.

במאים שותפים ומעצבים: פיראס רובי ודויד מעיין -  Firas Roby & David Maayan
טקסט: על פי הטקסט של המדברים בסרט הדוקומנטרי
סרט: ג׳אד נאמן - Yehuda-Judd Ne’ema
דרמטורגיה: אנגליקה קיסר מעיין
עיצוב תלבושות: המשתתפות
שחקנים: רחל גץ-סלומון, קלאודיה דוליצ'י, מירי לביא, נורית נוביק, ד"ר זמירה פורן-ציון,רחל קשת, קרין שטאנג, ד”ר נטלי תורג’מן
: Nurit Novick | Dr. Natalie Turgeman | Miri Lavie | Rachel Getz-Salomon | Mahmoud Khalwani | Ehab Bahous | Karin Shtang | Claudia Dolicci | Firas Roby | David Maayan | Rachel Keshet | Dr. Zmira Poran-Zion
ובהשתתפות: פיראס רובי, דויד מעיין, מחמוד חלואני
מחיר כרטיס: 60 ₪



תיאטרון הבית
סדנא עם דודי מעיין
 האנתולוגיה – The Anthology
יום חמישי 18.1.18 בשעות 17:30 – 20:30 (סדנה), 21:00 ההצגה האנתולוגיה

אירוע מיוחד על שפת העבודה הייחודית של המרכז לתאטרון של עכו שכולל סדנא עם מיסד המרכז דודי מעיין ואת עבודתם של מוני יוסף וסמדר יערון ה"אנתולוגיה-"  פיתוח של סצנה מתוך "ארבייט מאכט פראיי, מטויטלנד אירופה" בבימויו של דוד מעיין, 1991.

אמנים יוצרים: סמדר יערון ומוני יוסף – Moni Yossef, Smadar Yaaron
זלמה גרינוולד, ניצולת שואה, חיה ובועטת במרכז לתיאטרון עכו. שני דברים משאירים אותה בחיים, בנה יחידה, אתו היא מקיימת קשר סבוך והפסנתר.
"כששואלים אותי איך עברתי את השנים ההן אני תמיד אומרת, זה הפסנתר שהציל אותי... אנחנו יכולים לספר סיפור של תקופה, של עם, של פרט, דרך המוזיקה".
הקהל מוזמן לשבת עם זלמה סביב הפסנתר, ללגום כוסית קוניאק, ולשמש עד להגיגיה ושותף פעיל לדיאלוג עמה.
הזמנה למפגש נדיר עם היוצרים של שפת העבודה הייחודית שפיתח המרכז לתיאטרון עכו. שפה המעמידה במרכז היצירה את עולמו ומצבו המיידי של האמן. זהו אירוע מתרחש בהווה, הטקסט אינו קבוע והאינטרקציה עם הקהל מתרחשת בזמן אמת ומהווה פתח לנושאי שיחה, תכנים והתרחשויות חדשות בכל פעם. הפסנתר - כשטיח מוסיקלי, כידיד אינטימי שמלווה את הקשישה כל חייה, הוא במידה רבה תירוץ ורקע לפטפוטיה על כל מה שמעסיק אותה: אומנות, טעם הקיום, פסיכולוגיה, דת, מטפיסיקה, חינוך, ילדים חיפוש רוחני, זקנה ומוות.
מחיר כרטיס: 60 ₪

תיאטרון תמונע
רח' שונצינו 8 , ת"א
03-5611211

תיאטרון הבית
רח' נעם 5, יפו
03-9054421
                          http://www.habait-theatre.org.il/he/150




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה