יום שני, 26 בפברואר 2018

רעות פרסטר – "סוף עונה"

תערוכה חדשה בגלריה גרנד ART לאמנות עכשווית. פתיחה יום ה' 8.3.18 בשעה 19:00.
התערוכה נמשכת עד 15.5.18. אוצרת: שירלי משולם
 
רעות פרסטר סוף עונה . צילום רעות פרסטר
טביעת-ידה הייחודית של האמנית רעות פרסטר בתערוכתה החדשה "סוף עונה", בגלריה גרנד- ART  לאמנות עכשווית בחיפה, יוצרת, במידה מסוימת, קשר עם מיצביה הקודמים שהוצגו במוזיאון תל אביב ובביתן הלנה רובינשטיין אלא שהמיצב שתוכנן במיוחד לחלל זה, מבליט את הפניית מבטה לנושאים ולחומרים, אשר מצביעים על תהליך, שמוביל להתפתחות חדשה  בעבודתה, בכלל.
המיצב "סוף עונה", מורכב מארבעה אובייקטים פיסוליים ותצלומים. הוא מתחיל מרצפת הגלריה, שרוצפה בחומר חדש- קרטוני אריזה בצבע חום. ארבעה עמודים מונומנטאליים, צומחים מתוך קרטוני האריזה, מתנשאים לגובה של כארבע מטרים ונתמכים ע"י התקרה. מרכיבי הבניין, שמהם בנויים העמודים הותקנו זה על גבי זה באופן מודולארי. הם מכילים קופסאות  ומזוודות אריזה ישנות ומשומשות שבחזיתם טפטים ואביזרי אופנה, אבזמים, כפתורים נוצצים תלויים, מודבקים, עטופים וחנוטים בניילון - צלוטייפ שקוף.
חומרי העבודה המוכרים של פרסטר בשילוב חומרים חדשים: טפטים, חומרי אריזה, קרטונים וצלוטייפ, שמהם יצרה ותכננה את המיצב, מייצרים אווירה של "מקום בשיפוצים" או "חנות בתקופת מעבר בין העונות" שהושארו בה שאריות של חפצי -צריכה של סוף העונה. אם-זאת, המיצב משמר את ייעודו של החלל כגלריה לאמנות ומוצג כמוצר צריכה אמנותי, חומרי ורוחני. לפיכך, מתקבלת תפנית מעניינת בהקשר למשמעויות הקונספטואליות, הפורמליסטיות והאנתרופולוגיות של המיצב בהיותו ממוקם בגלריה שרירה וקיימת בקניון משגשג ועמוס קונים ומוצרי צריכה. לדבריה: "המיצב מזמן שאלות בדבר ייעודו של החלל הספציפי והיכולת לתעתע ולהחליף בין התפקידים השונים של חלל גלריה, חנות, ומוצר צריכה אמנותי. העמודים התרוקנו מהמשמעות ההיסטורית המקורית של היותם קופסאות אריזה לאביזרי אופנה, מופקעים מסביבתם המקורית, מתנוססים בנבדלותם כמונומנטים אמנותיים מושגיים". בולט במיוחד עיסוקה של פרסטר בשאריות של חומרים, ופחות בעיסוק במוצרים מוגמרים בעלי מראה מפתה, כפי שנעשה בעבודות קודמות. 
המיצב מתפקד כמרחב מונומנטאלי ש"מייצג", "זוכר"  ו"מקפיא", כביכול, את הפעולות שנעשות בקניון  בו קונים, אורזים, הולכים. חפצי הצריכה שהיא מציעה למכירה, מופיעים בהדמיה בתצלומים או חנוטים בעמודים וכלואים בקופסאות האכסון כך שלא ניתן לפתוח אותם, להציץ לתוכם או לרכשם. לצד הצורך התמידי ברכישת מוצרים חדשים והחלפתם בקודמיהם, בולט תפקידה של האמנית כמשפיעה כמעצבת ומנכיחה נראות ומשמעות ביחסי הגומלין שבין עבודת-האמנות והסביבה הצרכנית שבתוכה היא פועלת.
רעות פרסטר | Reut Ferster   נולדה בתל אביב, 1968 | בוגרת בית הספר לאמנות המדרשה, מכללת בית ברל | מנהלת מחלקת החינוך במוזיאון פתח תקוה לאמנות | הציגה במוזיאון תל אביב ובביתן הלנה רובינשטיין . הציגה מבחר תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות | זוכת מלגת הצטיינות, בית הספר לאמנות המדרשה, מכללת בית ברל (1994-1993) + מלגת מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל (1995-1994) + פרס האמן הצעיר, משרד המדע, התרבות והספורט (2000) + פרס עידוד היצירה, משרד החינוך, התרבות והספורט (2005) מלגת תמיכה קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות, תל אביב (2015).

שעות פעילות: א-ה 12:00 – 20:00, ו' 10:30-13:00
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית
עופר גרנד קניון, קומה 3
דרך שמחה גולן 54, חיפה
טל. 04-8121111
050-5912953




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה