יום רביעי, 27 ביוני 2018

אזור פרא מגונדר DANCE ROCK OPERA - אופרת מחול


יצירתם המשותפת של מירב כהן וטל ריינן
בשיתוף ותמיכת תיאטרון חיפה ועיריית חיפה להקמת להקת מחול עכשווי ומקורי בחיפה
 
איזור פרא מגונדר צילום rune abro


יום ה' 28.6.18 בשעה 20:30 – תיאטרון חיפה
יום א' 1.7.18  בשעה 20:30 – תיאטרון חיפה
יום ה' 12.7.18 בשעה 20:00 – תיאטרון תמונע

כוריאוגרפיה וכתיבת שירה: מירב כהן תסריט ובימוי: טל ריינן
רקדנים: עלמה ליבנה, יעל אברבוך, תומר גיאת, לירון פלס מוזיקה מקורית: ירון כהן
תלבושות ותפאורה: אבישג גולדמן עיצוב תאורה: אלי אשכנזי
 
איזור פרא מגונדר  צילום rune abro
היוצרים טל ריינן ומירב כהן עובדים בשיתוף פעולה כבר 10 שנים. מירב יצרה יצירות מחול רבות עבור פסטיבלים ותיאטראות בארץ ובחו״ל וטל הוא תסריטאי ובמאי קולנוע.
זהו הפרויקט הראשון שבו החליטו לאחד כוחות ליצירה משותפת לכדי הגשמת החזון להקים להקת מחול עכשווית ומקורית בעיר חיפה וליצור שפה חדשה המשלבת טקסט, תנועה ומוסיקה מקורית.
לשם הגשמת החזון נרתמו עריית חיפה ותיאטרון חיפה כדי ליצור קבוצת מחול עכשווית בעיר.

היצירה הראשונה "איזור פרא מגונדר" היא מיני אופרת רוק, המתארת חוויה אינטנסיבית חורקת שיניים ומעוררת מזימות המתקיימת בתוך מטוס נוסעים גדול. הרקדנים הם צוות המטוס וקהל הצופים הם הנוסעים, יחד הם הופכים להיות חלק מהתוכנית האמנותית של הטיסה.

איזור פרא מגונדר צילום יואב איתיאל 

זוהי יצירה אינטרטקסטואלית, המשלבת שירה מקורית השזורה כתרגום הריקוד בגוף הטקסט. הריקוד נותן לנפש לנדוד במעמקי הדמדומים בנקודת האל-חזור של הגוף הרוטט, המתמסר באופן מוחלט לצופים שלו.
המופע מציג מציאות שיש בה קונפליקט תמידי והישרדות בעולם מורכב ואינטנסיבי חי ומבעבע בין הפרא למגונדר המתקיים בתוך סביבה בימתית חדשה ומסקרנת.
המרחבים של שדות התעופה, המטוסים, התורים לביקורות הדרכונים, החנויות הפטורות ממיסים, ההידחסות בתוך צינור מתכת הם לגמרי אזורי פרא עטופים בגדרות של פאר והתקשטות וכל שנותר לנוסעים לעשות היא לשרוד אותם.
הסביבה שבה המופע מתרחש היא סביבה אינטנסיביות המתאפיינת בחוסר יציבות פיזי ורגשי. השהייה בתוך מטוס אטום 10 קילומטרים מן האדמה עושה דברים משונים למוח שלנו, משנה את מצב הרוח ומעוותת את האופן בו החושים שלנו עובדים. בלי שנקדיש לכך תשומת לב, הרגש שלנו מקבל הרבה יותר ביטוי, אנחנו חווים תופעות פנימיות וחיצוניות והתודעה שלנו מסוגלת להתחבר למצב של פנטזיה וחלום ולעיתים לחרדה.

הרעיון ליצירה נולד מתוך כתיבת שירה של מירב שבה היא מתארת את המציאות שבה אנחנו חיים כמציאות שיש בה קונפליקט תמידי, חי ומבעבע בין הפרא למגונדר.

את החומר התנועתי ביצירה מירב פיתחה מתוך המילים והמשפטים שחיברה בשיריה. לכל תנועה יש משמעות בבניית השפה התנועתית. את החומרים והרעיונות בעבודה זו מירב החלה לפתח במסגרת החוג לאומנות באונ׳ חיפה בהנחיית פרופ׳ אורי קצטנשטיין שהיוו השראה לבסיס השפה התנועתית בעבודה.
 
rune abro: איזור פרא מגונדר  צילום 
במקביל לעבודתה של מירב, טל עיבד את שיריה לכדי תסריט המיועד לבמה עם קונספט ליצור אופרת רוק בתוך מופע מחול שמקבל ביטוי בתנועה, בבימוי הסצינות ובבחירות המוסיקליות שנעשו יחד עם ירון כהן שכתב מוסיקה מקורית למופע. האינטראקציה עם הקהל מדגישה את הרעיון שכל מי שנמצא באולם שותף אקטיבי בתוך המופע.

 מירב כהן הינה רקדנית מקצועית וכוריאוגרפית ילידת חיפה, זוכת פרס שרת התרבות והספורט ליוצרים לשנת 2015. עבודותיה הוצגו בפסטיבלים רבים בארץ ובחו”ל, ביניהם “וכשהבהמה חזרה” בביצוע עידו תדמור ו”באגים” בביצועה של רונה-לי שמעון. משנת 2009 פועלת בחממה למחול במרכז לתיאטרון של עכו ובשנת 2013 ייסדה את מסלול הלימודים “דיוקן האמן היוצר” של החממה ומאז מנהלת אותו.

טל ריינן הוא תסריטאי, במאי וצלם תושב חיפה. בעל תואר ראשון בקולנוע, תקשורת והוראה ממכללת סמינר הקיבוצים ותואר שני בתסריטאות מאוניברסיטת תל אביב. מרצה לצילום ועריכה בחוג לקולנוע ותקשורת ובחוג לתיאטרון ומחול בסמינר הקיבוצים. ריינן כותב בימים אלו תסריט לפיצ׳ר אשר בבסיסו רקדן שבגילו המתקדם מגלה שככל שהצליח בקריירה הריקוד שלו כך העמיקה בדידותו.

תיאטרון חיפה, רח' פבזנר 50, חיפה
טלפון להזמנת כרטיסים 04-8600500
אתר התיאטרון www.ht1.co.il

תיאטרון תמונע
רח' שונצינו 8 , ת"א
03-5611211


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה