יום רביעי, 5 בספטמבר 2018

מופע סליחות ייחודי בחצר בית טיכו בירושלים-13/09





חמישי, 13 ספט', 20:30
מחיר: 30 ₪ | 15 ₪ למנויים
איסוף כרטיסים במקום משעה 19:30
20:30 - תחילת המופע

תזמורת פירקת אלנור מארחת את הפייטן בנימין בוזגלו ואת הזמרת אופיר בן שטרית למופע סליחות מיוחד במינו עם שירים שכולם אוהבים המפגיש בין אנשים ממגזרים שונים, דרך מוזיקה ובמקום שמסמל ריפוי. זוהי חגיגה משותפת הפונה למגוון של מגזרים וגילאים, דתיים, חילונים וחרדים.

אופי התזמורת נקשר להיסטוריה של בית טיכו כאשר ד"ר ואנה טיכו החליטו להסב את הקומה התחתונה של הבית למרפאת עיניים ששירתה את כל אוכלוסיית ירושלים: יהודים וערבים, עשירים ועניים כאחד - ואת המרפאה פקדו חולים מרחבי המזרח התיכון. חזונם של ד"ר ואנה טיכו בירושלים לפני כ-100 שנה דומה לחזונה של תזמורת פירקת אלנור - תזמורת שבה מנגנים ופועלים יחד מוזיקאים יהודים וערבים - חרדים, חילונים ודתיים,  נוצרים, מוסלמים ודרוזים. מייסדי התזמורת הם נשים ואנשים בעלי חזון, שביקשו לקומם מחדש את המסורת המוסיקלית המזרחית, המשותפת ליהודים ולערבים בירושלים ובישראל.

זוהי תזמורת שצמחה מהשטח, מתוך אהבה ותשוקה למוסיקה הקלאסית המזרחית ומתוך אמונה במוזיקה כשפה על זמנית המסוגלת לחבר בין עמים, אמונות ודתות התזמורת מבקשת לייצג את מדינת ישראל ואת המוזיקה המזרחית הקלאסית בארץ ובבמות בינלאומיות ברחבי העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה