יום שני, 17 בדצמבר 2018

כל העולם במה - ArtBnB


פרויקט אמנות בינלאומי במסגרתו BnBArt  ירושלים מארחת את 40 אמני ציור, פיסול, וידאו ארט, עיצוב, אדריכלות ומיצג בעלי רפרטואר עשיר יצרו ב-3 מרכזי תרבות ירושלמים: המפעל, ביתא, והמרפסת של מוסללה בבניין כלל, במשך שבועיים– כשתהליך העבודה שלהם חשוף לציבור
 
יומה יאנגיסווה עבודת דיגיטל על גבי מסך - צילום: יומה יאנגיסווה
פרויקט ArtBnB, אירוח אמנים בסגנון  Residencyיתקיים בירושלים בתאריכים 9-20 בדצמבר 2018. הפרויקט כולל הזמנת 20 אמנים העוסקים במדיות שונות, מ- 17 ארצות ברחבי העולם, ליצור במשך שבועיים, בתוך שלושה מרכזי תרבות בלב ירושלים - המפעל, ביתא והמרפסת של מוסללה בבניין כלל. לצידם יפעלו, ילוו וישתפו פעולה 21 אמנים ישראלים. חלק ממרכזי התרבות יקצו חללים למגורים בנוסף לתשתיות עבודה ובכך יהפכו לבתי הארחה זמניים לאמנים מחו״ל. הפרויקט הינו יוזמה ושיתוף פעולה של הרשות לצעירים בעיריית ירושלים, חברת עדן, הרל״י והמפעל.

צילום: Lena Shkoda

תהליך העבודה של האמנים, שיתקיים בתוך המוסדות ובמרחב הציבורי שמסביב להם, יהיה חשוף לעיני הציבור. כמו כן הפסטיבל מציע תכנית אירועים הכוללת מפגשי אמן, סדנאות מקצועיות ואירועים אינטראקטיבים. ב20.12 יתקיים אירוע סיום עם תערוכת שיטוט מרהיבה שתציג את כל תוצרי הפרוייקט, שיישארו במתחמים ובמרחבים הציבוריים.


 רומן ארמקוב פסלים חיים.  צילום מריה יאסטרבווה

שלמה לוי, מנהל רשות הצעירים בעיריית ירושלים אומר "בשנים האחרונות ירושלים חווה תנופה אמנותית. פרויקט ArtBnB מחבר את ירושלים לעורק הראשי של סצנת האמנות העולמית, ומעניק ליוצרים מחו״ל הזדמנות לחיות וליצור במרחב המגוון של ירושלים, לשתף פעולה עם יוצרים מקומיים ולהותיר חותם במרכזי התרבות עצמם או במרחב הציבורי שסביבם."

יסמין גור עבודת עץ מסגור ממוחזר- קרדיט צלם סטאן נרטן

אלון שפייזר, מנכל עדן- החברה לפיתוח כלכלי ירושלים: "זהו פרויקט אשר שם את ירושלים על מפת האמנות הבינלאומית וממשיך את הרוח החדשה שמשדרגת את המרחב הציבורי בבירה ומפיחה במוסדות רוח חיים. אנו מזמינים את הציבור הרחב להגיע בכל ימות השנה ולצפות בתהליך העבודה של האמנים, לקחת חלק בפרויקט ולחוות את האווירה הייחודית של העיר ירושלים בתקופה זו של השנה"
האמנים שנבחרו עוסקים במגוון מדיומים: ציור, פיסול, מיצב, קולנוע, סאונד, תיאטרון, פרפורמנס, צילום, אדריכלות, אמנות קונספטאלית, אמנות אדמה, התערבויות שונות במרחב הציבורי ועוד. האמנים נבחרו לפרויקט על ידי ועדה אמנותית הכוללת את מנהלי מוסדות התרבות המארחים ומנהלי הפרויקט. 


אתר הפרוייקט: https://artbnbjlm.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה