יום שני, 4 בפברואר 2019

יריית פתיחה ל "פסטיבל מכתבי אהבה" ב- VALENTINE DAY

פסטיבל קריאת מכתבי אהבה של הרומנים הגדולים מכל הזמנים.
גילה אלמגור ויהורם גאון יקראו את המחזה "מכתבי אהבה" מאת א.ר. גורני
יום ה' 14.2.19 בשעה 21:00 – קפה תיאטרון הקאמרי
 
גילה אלמגור ויהורם גאון צילום מיכל ורשאי
וכך כותב קפקא על מכתבים : "כל האסון של חיי... בא ממכתבים, או מהאפשרות לכתוב מכתבים... הרי זה שיח עם רוחות רפאים, ולא רק עם רוח הרפאים של הנמען אלא גם עם רוח הרפאים שלך עצמך, שמתפתח תחת ידך במכתב שאתה כותב".

במטרה לרתום את כוחה של ההתכתבות הקלאסית ולהפיח בה חיים חדשים יזמו היוצרות נועה רבן ומיכל ורשאי פסטיבל שיתקיים מידי שנה ביום הוולנטיין פסטיבל בו יוקראו מכתבי אהבה של הרומנים הגדולים מכל הזמנים.
 
נועה רבן צילום אילן בשור 
השנה יתקיים האירוע הראשון שמהווה ירית פתיחה לפסטיבל בו יוצג המחזה "מכתבי אהבה" מאת המחזאי והסופר האמריקאי  א.ר. גורני (המחזה היה מועמד לפרס פוליצר ב-1990) ע"י השחקנים גילה אלמגור ויהורם גאון.
אלמגור גילה  צילום עידו לביא

פתקים, גלויות ומכתבים שכתבו זה לזו שני גיבורי המחזה מילדות עד המוות חושפים בפנינו סיפור אהבה רב שכבות ואתגרים. הקהל עוקב אחר מסלול חייהם המסועף- היא בת למשפחה אמידה המתמודדת עם דיכאון, הוא איש פשוט העוסק בעבודת כפיים.
 
יהורם גאון צילום אילן בשור
בשנת 2020 נועה רבן ומיכל ורשאי יקיימו פסטיבל לרגל יום הוולנטיין שיימשך שלושה ימים, ערב ערב שבו יוקראו מחזות קריאה שונים שכולם עיבודים למכתבי אהבה אמיתיים מכל הזמנים.
גם בעידן הדואר האלקטרוני, וההודעות הקצרצרות בסלולרי, אין דבר שישווה בעוצמתו למכתב אהבה. אלפי התכתבויות נשתמרו במשך מאות שנים ברחבי העולם. רגשות עזים, מערבולות אנושיות, סערות בעקבות אהבות כוזבות, נשמרו בתוך הצנוע מכל – מכתב. מכתבי האהבה האלו, מעניקים לנו הצצה ססגונית אל חייהם ואל מערכות היחסים האינטימיות ביותר של כמה מהאנשים החשובים והמשפיעים ביותר על תרבותנו.
מיכל ורשאי צילום אביטל פלג פלצי

המחזה מתאר מערכת יחסים מורכבת בין שתי דמויות המתפתחת מגיל שבע עד כמעט 60, כשהסיפור שלהם מתואר על ידי המכתבים שהם שלחו זה לזה לאורך השנים. הגבר, אנדרו לאד, הוא בחור נעים הליכות, ההופך לעורך דין מצליח ואף לפוליטיקאי מפורסם. האישה, מליסה גארדנר, מגיעה ממשפחה יותר עשירה ומשכילה, אך גורלה אינו מאיר לה פנים. היא רוצה להפוך לאמנית, אך נישאת בגיל צעיר ומתגרשת די מהר מבעלה, וסובלת לאורך השנים מבעיות נפשיות והתמכרויות. בין שתי הדמויות קיימת משיכה עזה, אבל האהבה שלהם מתקשה למצוא את מימושה.

תיאטרון הקאמרי
טלפון - 03-6061900 
http://www.cameri.co.il/




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה