יום שבת, 9 במרץ 2019

שנת תרבות הונגריה בישראל



20 הפקות בכ-100 ימים עם למעלה מ 1000 אורחים שיגיעו מהונגריה חוגגים 30 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטיים. 11 במרץ ועד 26 באוקטובר  2019
 
גאלה אופרטה - קרדיט צילום - Eszter Gordon 

חגיגות שלושים שנות הדיפלומטיה בין הונגריה לישראל, מביאות לקהל הישראלי את קשת העשייה האמנותית המגוונת וחיי התרבות העשירים של הונגריה.

בעשור האחרון הפך תיאטרון האופרטה של בודפשט אורח כבוד בבית האופרה הישראלית הזוכה לקהלים רבים והתפעלות מהוירטואוזיות התיאטרלית והמוסיקלית של סולניו ומופעים של להקת המחול העממית של הונגריה וקרקס רסירקאל זכו להצלחה אדירה ולביקורות משבחות.


מעשה הרכבת התכנית לשנת תרבות הונגריה בישראל, נרקם בקפידה ומתוך כוונה לפרוש בפני הקהל הישראלי מבחר רב גוני של יצירה ויוצרים הונגריים בעלי שם עולמי בתחומי האמנות השונים. לאורך השנה הקרובה ייערכו בישראל מופעים ואירועים בהשתתפות מאות זמרים, רקדנים, שחקנים, אמני קרקס, אמנים מתחומי העיצוב השונים ואמנים רב תחומיים, שפים ואנשי רוח.

אירועי שנת תרבות הונגריה בישראל ייפתחו ב-11 במרץ עם המופע הגדול מכולם : גאלה אופרטה בביצוע תיאטרון האופרטה הממלכתי מבודפשט המהווה את בית היוצר המרכזי והחשוב באירופה להפקות מז'אנר האופרטה שבודפשט היא מולדתו כמו גם וינה.

גאלה אופרטה עם תיאטרון האופרטה הממלכתי של בודפשט

"ממתק הונגרי – תיאטרון האופרטה של בודפשט מציע חוויה צבעונית שתנתק אתכם לשעה קלה מהמציאות ותסחוף אתכם אל תערובת מקסימה של שמחה והנאות"

11-14 במרץ
ת"א וירושלים



מופעי הגאלה אופרטה יתקיימו בתל אביב בבית האופרה הישראלית בתאריכים: 14-13 במרץ 2019  ובתיאטרון  ירושלים ב 11.3.19

על תיאטרון האופרטה ההונגרי נכתב:   "זה מה שנקרא הנאה צרופה! אל תחמיצו! אם אתם מחפשים בילוי ערב אשר מכניס זוהר ללב, דמעה לעין והתרוממות רוח, זה הערב בשבילכם" (דיילי טלגרף).  כזכור בביקוריו הקודמים בארץ, זכה התיאטרון להצלחה כה גדולה שהצריכה הוספת מופעים בכל פעם. המופעים בישראל תוארו כ"ממתק הונגרי – תיאטרון האופרטה של בודפשט מציע חוויה צבעונית שתנתק אתכם לשעה קלה מהמציאות ותסחוף אתכם אל תערובת מקסימה של שמחה והנאות".

הפעם שבים אשפי האופרטה מבודפשט עם המופע שיציג את מיטב להיטי האופרטה כמו "העטלף" מאת יוהאן שטראוס", "האלמנה העליזה", "ארץ החיוכים" מאת פרנץ לאהר, "הרוזנת מאריצה" מאת קלמן, ו"חיי פריס" מאת אופנבך ,נסיכת הצ'רדאש, וואלסים, קאן קאן ופולקה .
ל-80 הסולנים והתזמורת של תיאטרון האופרטה הממלכתי של בודפשט, יצטרפו במיוחד למופעים בישראל  רקדני להקת המחול הלאומית ההונגרית, שיציגו את הריקודים ההונגריים המפורסמים של יוהנס ברהמס ואחרים ותזמורת פולקלור מיוחדת.
האופרטה היא למעשה הז’אנר שממנו יצא המחזמר. בעוד שהאופרטה היא סוג של אופרה קלה המלווה במשחק ולעתים בהומור, המחזמר הוא מחזה המלווה במוזיקה ובשירה.


תיאטרון האופרטה הממלכתי של בודפשט שהוקם בשנת 1923 הוא  הבית העכשווי והמצליח ביותר לאופרטה קלאסית המשולבת בפתרונות אמנותיים מודרניים.

החל משנות ה- 60 הרחיב  התיאטרון את פעילותו והחל להעלות גם מחזות זמר מפורסמים כמו "גברתי הנאווה", "הלו דולי", "סיפור הפרברים", "כנר על הגג", "חלף עם הרוח", "קברט", "היפה והחיה", "צלילי המוזיקה", "מיס סייגון" ועוד.
הופעות אורח ברחבי העולם הם חלק חשוב מהמסורת של התיאטרון. הסטנדרט הגבוה בשילוב איכות אמנותית יוצאת דופן ושמחת חיים הונגרית, זוכים  להצלחה בינלאומית גדולה בהענקת חוויה מושלמת של תיאטרון מוסיקלי ובידור מהנה בסביבות שפה משתנות לקהל ברחבי העולם.

בשנים האחרונות מוזמן בית האופרטה להופעות ברחבי העולם, בין השאר, בבלגרד, עומן, רומא, אמסטרדם, לונדון, וינה, סט פטרסבורג ותל אביב כמו כן ערך סיורי הופעות בארה"ב, קנדה, גרמניה וברחבי המזרח הרחוק .




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה