יום ראשון, 30 ביוני 2019

SACRE - מופע מחול מודרני בכיכובו של הרקדן הכוכב סרגיי פולונין



שתי הופעות בלבד בישראל
בתל אביב ובחיפה החל מתאריך 13 בספטמבר



כוכב הבלט האגדי סרגיי פולונין יגיע לישראל לשני מופעים בלבד, לערב של מחול מודרני, בו יציג את כישרונו הרב, הכריזמה ואת יכולת הריקוד הממגנטת שלו, פולונין יופיע בערב מיוחד, ביחד עם 8 רקדנים בתל אביב ובחיפה.



לפני שנתיים הוצג בארץ בהצלחה רבה הסרט הדוקומנטרי "הרקדן", סרט שעסק בסיפור חייו של סרגיי פולונין, נסיקתו, הצלחתו, הפרישה והחזרה לבמה. הסרט הוצג בהצלחה רבה בבתי הקולנוע, פולונין הגיע לארץ אז, גילה והתפעל מקסמה של תל אביב. מנגד קהל רב בארץ גילה את סיפורו ויכולתו של הרקדן המופלא. עתה שנתיים אחר כך תינתן לקהל הישראלי ההזדמנות לראות את סרגיי פולונין בפעולה בהופעה חיה, ולגלות את קסמו הרב על הבמה.



פולונין יחד עם עוד 8 רקדנים יופיעו בארץ בערב מיוחד, חלקו הראשון הוא יצירות מיוחדות בהן יופיע עם הרקדנים ובחלקו השני יצירה שנוצרה במיוחד עבורו בשם SACRE  פולחן, המבוססת על "פולחן האביב" של סטרווינסקי. הכוריאוגרפית היפנית יוקה אוישי יצרה גרסה משלה ליצירה, אוישי יוצרת ברוחו של ואצלב ניז'ינסקי שיצר את היצירה המקורית בשנת 1913. היא מבקשת להדגיש כמוהו שעל הרקדן להרגיש אנושי, ולא לחשוב אנושי. המאבק התמידי בין הרגש למחשבה. ביצירתה אוישי מאפשרת לפולונין לחשוף רבדים רבים באישיותו כרקדן, כיוצר, כאמן ובעיקר כבן אדם.

רבים משווים אותו לשלושת הרקדנים הגדולים בהיסטוריה, ניז'ינסקי, נורייב וברישניקוב, אלא שלעומתם פולונין גבוה הרבה יותר מנורייב וברישניקוב ועם פרופורציות טובות יותר מניז'ינסקי. פולונין היה לרקדן הראשי הצעיר ביותר בבלט המלכותי בלונדון, תפקיד אליו הגיע כבר בגיל 19. הכריזמה שלו, היכולת הטכנית הגבוהה היממה את הקהל ואת המבקרים. הוא הופיע בתפקידים הראשיים במופעי הבלט הגדולים כמו "לה ביידר", "מנון", הופיע בתפקידי הנסיך בשלל בלטים כגון: "מפצח האגוזים", "סינדרלה", "היפיפייה הנמה" "ג'יזל" וכן ב"אונייגין" ועוד. לאחר מספר שנים אינטנסיביות בלונדון, החליט לפרוש, אך חזר מהר לבמה והופיע בבלט סטניסלבסקי במוסקווה, כרקדן ראשי בבולשוי ובבלט מרינסקי, כמו כן מופיע פולונין כרקדן ראשי בבלט בית האופרה של מינכן.



בצד הריקוד בלהקות הבלט הבולטות, הוא מפתח קריירה בתחום המחול המודרני עם יצירות מיוחדות הנוצרות עבורו וכאלה שהוא יוצר בעצמו, ובצד קריירת המחול המצליחה הוא מפתח קריירה כשחקן והשתתף בסרטים רבים. בקרוב יצא לאקרנים סרטו של רייף פיינס, השחקן-במאי הבריטי, על חייו של רודולף נורייב. פולונין מופיע בו בתפקיד יורי סולבייב, רקדן אגדי כשלעצמו שהיה שותפו לחדר של נורייב בזמן שהאחרון ערק למערב בעת סיבוב הופעות בפריז. הוא הופיע לצידה של ג'ניפר לורנס בסרט "דרור אדום" ובעוד סרטים נוספים. את הופעת הבכורה שלו בקולנוע עשה בסרטו של קנת ברנה "רצח באוריינט אקספרס" לצידם של ג'ודי דנץ פנלופה קרוז וג'וני דפ.


בשנת 2017 יצא לאקרנים הסרט הדוקומנטרי על חייו וזכה להצלחה גדולה גם בארץ
במקביל פולונין הצטלם לקליפ המפורסם, שיצר האמן דייויד לה שאפל לשירTake Me to Church של הזמר Hozier. הקליפ צבר למעלה מ-27 מיליון צפיות ביוטיוב, וחשף את יכולות הריקוד של פולונין למיליוני צופים באמריקה ואירוח בתכניות האירוח הבולטות ביותר.

פולונין זכה בשלל פרסים יוקרתיים במהלך הקריירה שלו. שיתופי פעולה אמנותיים הם בלב יצירתו של פולונין. הוא עובד עם הצלמים הבולטים בעולם בהם דייויד לה שאפל, מריו סורנטי, ברוס וובר, בריאן אדמס ועוד רבים וטובים.
הוא הקים את קרן סרגיי פולונין, קרן שמטרתה לקדם צעירים ממשפחות במצוקה ולאפשר להם לקבל חינוך למחול ולסייע בידם לפתח את היצירתיות. המטרה של הקרן היא להנגיש את הבלט והמחול לקהל רחב יותר.

אודות הכוריאוגרפית יוקה אוישי
ילידת אוסקה יפן, הצטרפה לבלט המבורג והיתה כמה שנים חלק מן האנסמבל של הבלט. בשנת 2012 יצרה לראשונה עבור הבלט. ב- 2013 הוזמנה ליצור מחזמר ביפן.  ומאז יצרה מספר יצירות אותן הציגה ברחבי העולם. 

SACRE
סרגיי פולונין
ערב של מחול מודרני

יום חמישי 12/9 מרכז הקונגרסים חיפה בשעה 20:30,
כרטיסים
barak-tickets.co.il

מחירי כרטיסים 305-455 ₪

מוצאי שבת 14/9 היכל התרבות תל אביב בשעה 20:30,
כרטיסים באתר קופת בראבו
https://kupatbravo.co.il/announce/63857
מחירי כרטיסים 265-495 ₪

 הפקה בישראל
  YM Productions,  Stardust Entertainment and Standard



www.SBPR.co.il דרך מנחם בגין 44 ת"א 03.5238080

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה