יום ראשון, 29 בדצמבר 2019

צלילי הטבע על במת הקונצרטים


המנצח מוהאי טאנג הסיני, אמן כלי ההקשה חן צימבליסטה והסימפונית ראשון לציון
במפגש ראשון מסוגו עם יצירה של החשוב במלחיני סין כיום
 
מוהאי טאנג   Muhai Tang  אחד מחשובי המנצחים של סין היום, צילום: צ'או דואן  Chao Duan 
אחד משיאי עונת הקונצרטים הנוכחית בישראל. מפגש ראשון מסוגו בין הקהל בישראל ליצירה של החשוב במלחיני סין כיום. לראשונה תנוגן בישראל  היצירה "דמעות הטבע", קונצ'רטו לתזמורת ולכלי הקשה של טאן דון  TAN DUN. טאן דון הוא מחברן של יצירות בתחומי המוסיקה השונים ממוסיקה קאמרית ועד לאופרות. טאן דון זכה בפרס האוסקר על חיבור המוסיקה לסרט "נמר דרקון" ובמועמדויות לפרס על מוסיקה לסרטים אחרים.

את "דמעות הטבע"  ינגן אמן כלי ההקשה חן צימבליסטה. בכל פרק הסולן מנגן בכלים אחרים: בפרק הראשון הכלים הסולניים הם הטימפני, בפרק השני המרימבה במרכז הבמה ובפרק האחרון  ויברפון, פעמונה, טימפני, תופי טום טום, גונגים, תיבות סיניות ופעמונים, הסולן מנהל דיאלוג לא רק עם כלי המיתר ועם כלי הנשיפה אלא גם עם כלי ההקשה שבתזמורת. על הקונצרט ינצח מוהאי טאנג   Muhai Tang אחד מחשובי המנצחים של סין היום,  ששמו הולך לפניו כמי שמציג את יצירותיו של טאן דון על במות המוסיקה בעולם.

"ההשראה לעושר הצלילים והכלים ביצירה באה מן הטבע," אומר חן צימבליסטה, "טבע המשנה את גווניו ואת אופיו, על כל החי והצומח שבו. אני מתחבר לתשוקה, לכוח ולאנרגיה הקיימים בטבע, כמקור להשראה, מתוך אחריות ולא מתוך עוצמה. אני מרגיש שיש ביצירה גם מוטיב של הודיה. הודיה ליום החדש, לאנשים שסביבנו, לחיים, להכל."

(אנג'ליקה שר - צילום)  חן צימבליסטה


עוד בתכנית שתיים מיצירותיו האהובות והפופולאריות של המלחים הרוסי ניקולאי רימסקי- קורסקוב " קפריצ'יו ספרדי ו"שחרזדה". רימסקי קורסקוב מחלוצי המוסיקה הרוסית התבססה בעיקר על מוסיקה עממית ממחוזות רוסיה הדרומית. 

הקונצרטים:
תל-אביב, המשכן לאמנויות הבמה בית האופרה ע"ש שלמה להט :
יום שני, 6 בינואר 2020 בשעה 20:00
אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה:
יום שלישי, 7 בינואר 2020 בשעה 20:30
ראשון-לציון, היכל מאיר ניצן לתרבות ולאמנות :
יום רביעי 8 בינואר בשעה 20:00 – מוצ"ש 11 בינואר 2020 בשעה 20:30


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה