יום שלישי, 21 ביולי 2020

פסטיבל פליציה בלומנטל חוזר למסכים


 

פסטיבל פליציה בלומנטל שנועד להתקיים במוזיאון תל אביב בין ה-26-28  ביולי יעבור למתכונת דיגיטלית בעקבות השינויים בהנחיות הבטיחות שיצאו בשבועות האחרונים.

הפסטיבל היה אמור להתקיים במרץ, עת פרצה מגיפת הקורונה ונידחה לקיץ מתוך תקווה שהמצב ישתפר.

על אף ההחמרה במצב, ועל אף המגבלות, הנהלת הפסטיבל החליטה לקיים את מרבית המופעים המתוכננים ולהעביר אותם בשידור חי בעמוד הפייסבוק של מרכז פליציה בלומנטל. אירועי הפסטיבל ישודרו מאולמות מוזיאון תל אביב לאמנות.


להלן המועדים ופירוט המופעים:

 

יום א',   26.7

18:00

GULAZA - גבר שר שירת נשים מתימן בהרכב אקוסטי קאמרי.

ארבעה אמנים מתחברים ויוצרים, ביחד, גלגול חדש של המוזיקה ושירת הנשים מתימן.

השירים המושרים בקולו של גבר (יגאל גולסא) ,יחד עם טקסטים יצריים ומיסטיים והרכב כלי מיוחד, יוצרים פסקול ייחודי ולוקחים את הקהל למסע אל תוך עולם של תפילה, מחול, מקצב, תשוקה וגעגוע לחופש. GULAZA הוא מופע מוזיקלי, הנושא מסר אוניברסלי וסיפור נוגע ללב. כל שיר הוא סיפור בפני עצמו, המספר את חיי האשה ומבטא את המחאה שלהן כלפי החברה ומנהגיה. המופע טווה את הסיפורי הנשים היהודיות אשר חותנו בילדותן , ונעקרו מביתן, לשטיח רב עוצמה של צלילים וריקוד על זמניים.

יגאל גולסא - שירה וכלי הקשה וניהול אמנותי

ליאת סבא - צ׳לו

יאיר השחר - גיטרות

דוד דגמי - ג׳ומבוש וכלי הקשה.

זמרת אורחת - זמרת הפלמנקו והלאדינו הבינלאומית מור קרבסי.

 

 20:30

Connecting the dots extended

 

שלישיית גיא מינטוס ורביעיית מיתרים

תכנית מיוחדת בבכורה עבור פסטיבל פליציה בלומנטל

 

מופע מיוחד עבור הפסטיבל שיעלה בבכורה עולמית. המופע ייבנה בעיקר סביב מוזיקה מהאלבום האחרון של השליישיה אשר נקרא Connecting the Dots ומשלב בין מוזיקה מקורית עם שלל השפעות משכונת איטליה הקטנה שבניו יורק לאוזבקיסטן הרחוקה; וגרסאות מפתיעות ליצירות מזוהר ארגוב ועד הוראס סילבר, מפיירוז ועד תפילת אבינו מלכנו.

עם צאתו, האלבום זכה לשבחי המבקרים כולל ביקורת 4 כוכבים ממגזין דאונטביט היוקרתי.

במופע מיוחד זה אשר הוכן עבור פסטיבל פליציה בלומנטל השלישייה תענה לאתגר להרחיב את אוריינטצית ה״אין גבולות״ שלה במפגש עם רביעיית מיתרים. כל אחד מחברי רביעיית הקשתנים אשר ישתתפו במופע נבחר אישית לאחר שיתופי פעולה קודמים עם מינטוס ועל סמך הצבע הייחודי, הגמישות והרב תרבותיות שכל אחד מהם מביא. מושגים כמו ג׳אז, קלאסי, אתני, מוזיקה כתובה אל מול מאולתרת הולכים להטשטש ולהבחן מחדש במפגש חד פעמי זה.

 

גיא מינטוס - פסנתר, שירה, לחנים; עמרי הדני – קונטרבס; יונתן רוזן - תופים

תומר עינת – כינור; מושיקו ג׳יוואן – כינור; דניאל תנחלסון – ויולה; ג'קי פיי - צ׳לו

 

יום ב', 27.7

18:00

א-קפלה תוצרת הארץ. קוינטה וחצי

נעמה נחום , סופרן |  ירדן כהן , מצו-סופרן | אילה פוספלד,  אלט | דורון בן עמי, טנור |   ארז טל,  טנור | רביב לייבזירר,  בס |

מזה 14 שנים קוינטה וחצי מגדירה מחדש את גבולות הקול האנושי. בתוכנית:  קלאסיקות לועזיות וישראליות מבוצעות בסגנון היחודי של השישייה.

 

20:30

פרנקופיליות נהנות יותר....

הילה בג'יו וקרן הדר, שירה

יעל קרת, פסנתר

תוכנית שכולה מוזיקה צרפתית: משיריהם של גדולי המלחינים הצרפתיים: פורה, דביסי פולנק וראוול ועד לשנסונים הצרפתיים האהובים, שירים אהובים על בדידות, אהבה וחיוכים. התכנית, בביצוע שתיים מהזמרות המובילות בישראל, תכלול גם סיפורים משובבי לב וקריאת טקסטים.

 

עוד פרטים באתר: 

www.fbmc.co.il


 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה