יום רביעי, 27 בספטמבר 2017

Congratulations!!! קליף ריצ'רד שב להופעה אחת בישראל !!!

מאת: חנה דרורי קשי

קליף ריצ'רד


מי שנחשב לאחד הזמרים המצליחים בהיסטוריה של המוזיקה, שנכנס לספר השיאים של גינס בשל 134 הסינגלים שהכניס למצעדים בבריטניה, ויחד עם זה צנוע ועניו שטוען שאלביס הוא המלך וההשראה שלו. הבטיח לחזור להופיע בישראל. באוקטובר מחכים לו מעריציו הישראלים


קרוב ל-77 שנה שקליף ריצ'רד הכוכב האגדי, מלטף בקולו כשהוא שופע כריזמה וקסם. שומר על הגזרה שלו ומופיע עם אנרגיות עצומות כבר למעלה מחמישה עשורים.

קליף נולד בהודו כאח לשלוש אחיות ובגיל 7, עבר עם משפחתו לבריטניה. בשנת 1958 הוציא את הסינגל הראשון של Move it , ומאז מכר למעלה מ-260 מיליון אלבומים.





בשנות ה-60, היה קליף ריצ'רד התשובה הבריטית לאלביס פרסלי. מעריצות היסטריות המתינו לו בשדה התעופה לקראת הופעתו הראשונה כאן עם הצלליות ב-1963. והוא אז רק בן 23.

אחרי ההופעות האלה, הונצח שמו בשירו של יורם טהרלב  "ישנן בנות":
ישנן בנות ישנן בנות, 
שמשתגעות ממש על קליף, 
ולא רוצות הן שום תחליף, 
רק קליף ביום וקליף בליל, 
וקליף הוא מלך ישראל…"

שש שנים אחר כך, שב לישראל והפעם כדי לצלם סרט דוקומנטרי מוזיקלי בשם "זו ארצנו", ובו ביצוע מקסים שלו לגרסה באנגלית לשיר "ירושלים של זהב".





הארץ בשבילו היא ארץ הברית הישנה והחדשה וכנוצרי, יש למקום חשיבות רבה וגם הספיק לבקר במקומות הקדושים בכמה מביקוריו.
פעם נוספת הגיע במסגרת חגיגות ה-40 למדינה.


בין להיטיו הגדולים:"The Young Ones", "Congratulations"," Fall In Love With You", , "Summer Holiday" ,"Lucky Lips", Living Doll"ועוד רבים אחרים. השיר "Bachelor Boy" היה מעין נבואה לעתידו כרווק שלא נישא מעולם. 

קליף מעדיף להתעסק במוזיקה ושומר מאד על חייו הפרטיים. לפני כשלוש שנים טען אדם שקליף התעלל בו מינית בילדותו ועד שהתברר שהמאשים שיקר, כבר הספיקה המשטרה לפשוט על ביתו וה-BBC , מיהר לשדר את הפשיטה בשידור חי. מתברר שלא רק בארץ ממהרים לשדר לפני שבודקים את אמינותם של הדברים. עוגמת נפש אדירה נגרמה לקליף בגלל המקרה הזה ועל כך תבע את המשטרה ואת ה-BBC. הליך התביעה עדיין לא הסתיים.

פעמיים השתתף קליף ריצ'רד באירוויזיון: ב-1968 עם  השיר Congratulations וזכה במקום השני, וב- 1973 עם Power to all our friends זכה במקום השלישי.

סר קליף ריצ'רד
לפני פול מקרטני ואלטון ג'ון, זכה קליף ריצ'רד זכה בתואר אבירות. עד היום נרגש להיזכר במעמד שהיה בלתי צפוי ומבחינתו זה הכבוד הגדול ביותר שיכול היה לזכות בו. הוא כרע ברך לפני המלכה ולא האמין שזה קורה לו. הרגיש גאווה גדולה וכבוד שאין לתאר.

 קליף ריצ'רד מרגיש בר מזל. גם בחלומות הנועזים ביותר לא היה תרחיש של הצלחה כבירה שזכה ועדיין זוכה. והוא אינו מתייחס לכך כמובן מאליו. חש אסיר תודה. ההצלחה לא קלקלה את הצניעות הטבעית שלו. הוא מעריץ של אלוויס והושפע ממנו רבות. לדבריו אלביס הוא מלך הרוקנרול ומרגיש זכות גדולה על כך ששמו נקשר לאלביס ואף לחיפושיות.

אי אפשר לחשוב על מישהו שמגיע לו תואר אבירות יותר מזמר שמודה שהוא מעריץ את המתחרה שלו ואף נותן ביטוי בשיר "blue suede shoes"  כשקולו של אלביס פרסלי ברקע.






נתינה

ריצ'רד לא רק אדם צנוע אלא גם מרבה לתרום. הנדבנות קשורה כנראה גם להיותו אדם רוחני שמאמין שחלק מכל השפע שקיבל, צריך לתרום כדי להקל על סבלם של אחרים.

צילום: איציק בירן
מבין האלבומים שלו, אחד המועדפים עליו הוא אלבום שנוצר בשבילו על ידי ברוס וולש, אחד מלהקת הצלליות. זה נקרא Green Light. הוא גם אוהב שירים שלא כל כך הצליחו כמו למשל  השיר JOANNA שהיה באלבום שלו שנקרא STRONGER .

קולו של קליף ריצ'רד כמו גם מראהו לא השתנו במידה שהיה מצופה לגילו. הוא גם לא אוהב שמזכירים את הגיל כאילו משחק תפקיד כלשהו באיכות שירה. לדעתו צריך להקשיב לזמר. או שאוהבים או שלא אבל בשום אופן לא צריך להכניס לשיקולים את נושא הגיל. מה שמעניין איך הוא מצליח לשמור על אנרגיית הנעורים שלו על הבמה. על כך הוא מספר שהוא אוכל מזון בריא ומתאמן בטניס כשיש לו זמן. ברור שההופעות הרבות שבהן מתנועע כמו נער בן 17, תורמות גם כן לגזרה. קליף ממשיך להופיע בעולם וגם מוסיף להוציא אלבומים. הוא גם מוכן לנסות דברים חדשים ובאלבום החדש עובד עם יוצרים עכשוויים.





לאחר הופעותיו האחרונות בישראל, ביולי 2013 כשבאחת ההופעות היה גם ראש הממשלה נתניהו, נאמר עליו שהוא סחף במהרה גם את המבוגרים ביותר בקהל. כולם היו מוקסמים מהקצב, הכריזמה וחוש ההומור.
כשנשאל מדוע לקח לו כל כך זמן לשוב לכאן אמר שפשוט לא ביקשו ממנו. לו היו מבקשים היה ודאי מגיע.

באותו ביקור הוא אף הספיק לטייל במקומות הקדושים בנצרת ובירושלים. כנוצרי, הוא מאמין גם בתנ"ך (הברית הישנה) ולכן מרגיש קשר לעם ולארץ ישראל.

לאחר שתי ההופעות הבטיח לחזור ארצה, וכעת הוא מקיים את הבטחתו ויגיע להופעה אחת בישראל שתתקיים ב-10 באוקטובר 2017 בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב.

על הבאתו של ריצ'רד לארץ אחראים המפיקים ש.צמח בע"מ - שמואל ויואב צמח בשיתוף עם NYK- אריה כדורי.

ביום שלישי  ה- 10.10.17  בשעה 21:00
היכל מנורה מבטחים, תל-אביב.



רכישת כרטיסים: קופת "לאן" – טל'  8780 * 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה