יום שני, 9 באוקטובר 2017

מהוואנה לישראל



- ליזט אלפונסו דאנס קובה  Alas p Compás GTH

"ליזט אלפונסו דאנס קובה" – בביקור ראשון בישראל עם המופע:  FUERZA Y COMPAS+. הכוריאוגרפית הקובנית ליזט אלפונסו- זוכת פרס הזרקור הלאומי לשנת 2016, מטעם וועדת נשיא ארה"ב לאמנויות ומדעי הרוח ומישל אובמה.
"זהו תמיד כמו לילה לוהט  בהוואנה עם להקת ליזט אלפונסו ... ריקוד של דיוק פרוע" (הניו יורק טיימס)
"מדבק ... אי אפשר שלא לרצות לזוז!" (הבוסטון גלוב)
"המוסיקה והריקודים כל כך מלהיבים שחגורת בטיחות היא אביזר הכרחי! ... הרקדניות שולטות בבמה באנרגיה ובדיוק לוהטים" (broadwayworld.com)
7-1 בנובמבר 2017

- ליזט אלפונסו דאנס קובה  Hombre GTH

בחודש נובמבר הקרוב צפויה לקהל הישראלי חוויה מיוחדת עם ביקורה ראשון בישראל של להקת המחול המובילה בקובה, "ליזט אלפונסו דאנס קובה" (Lizt Alfonso Dance Cuba  ) בניהולה של הכוריאוגרפית הקובנית החשובה ליזט אלפונסו (Lizt Alfonso)
הלהקה תופיע בישראל בתאריכים: 7-1 בנובמבר 2017 בתל-אביב , אשדוד, ירושלים וחיפה .
ביקור זה נחשב לאירוע תרבותי מיוחד מאחר ולקובה אין יחסים דיפלומטיים בישראל וזוהי הזדמנות נדירה לחוות פה בישראל את הלהקה המייצגת בווירטואוזיות את האלמנטים והשורשים המרכיבים את הקצב, התנועה והתרבות של קובה עם פרשנות עכשווית.
כשליזט אלפונסו הייתה קטנה, היא חלמה להקים להקת מחול משלה ולרקוד אתה ברחבי העולם. את מסעה בעולם האמנות והמחול החלה כשהייתה בת 4 בלבד, אז קיבלה את שיעור הבלט הראשון שלה. מאז, התאמנה בבתי ספר יוקרתיים לבלט ולריקוד ספרדי, עד שסיימה את לימודיה במוסד הגבוה ביותר בקובה – והתמחתה בתיאטרון ודרמה.


לאחר מכן, הקימה את להקת המחול האיברית שהובילה את זרם הריקוד העממי הספרדי בקובה. בגיל 23 הקימה את להקת המחול "ליזט אלפונסו דאנס קובה",  שהפכה להיות אחת מהלהקות היוקרתיות ביותר בקובה הממזגת סגנונות מחול בדרך שלא נעשתה לפני כן.

אלפונסו ביימה, יצרה ועשתה כוריאוגרפיה להופעות בסדר גודל עולמי ובהן: "בין דקלים ושירים" בשנת 1992, "אנדלוסיית הצוענים והפיות" בשנת 1995, "מעוף היונה בשנת" 1995, "עוצמה וקצב" בשנת 1999, "אלמנטים" בשנת 2000, "כנפיים" בשנת 2006, ו-"וידה" בשנת 2007.
בהנהגתה היתה זו להקת המחול הקובנית הראשונה שהופיעה בברודווי עם המופע "פוורזה אי קומפס" בשנת 2003. עם המופע הזה סיירה הלהקה במקומות שונים ברחבי העולם והופיעה בין היתר ב: ספרד, ארצות הברית, ונצואלה, קולומביה, צרפת, קנדה, ניו זילנד, הולנד, מצרים מקסיקו וקטאר.
פרסים רבים הוענקו לאלפונסו על פועלה : הפרס הלאומי הקובני לתרבות, פרס דורה הקנדי בקטגוריית הכוריאוגרפיה הטובה ביותר למחזמר, פרס האגודה הקובנית לאמנות, בניו-יורק בשנת  2001 ועוד. אלפונסו היא היוצרת הקובנית הראשונה שקיבלה את פרס הכוריאוגרפית הטובה ביותר של איגוד האמנים והסופרים (יו.אן.אי.איי.סי) בשנת 2006. ב-2009 קיבלה פרס נוסף מאותו איגוד. 

Lizt Alfonso Dance Cuba - קרדיט צילום - ליזט אלפונסו דאנס קובה

מסירותה הבלתי פוסקת לחינוך ילדים ובני נוער הובילה אותה לייסד אקדמיה לריקוד אליה מגיעים מדי יום מאות ילדים ובני נוער לשיעורי מחול . בנובמבר 2016 הוזמנה אלפונסו לבית הלבן שם הוענק לה על ידי מישל אובמה  "פרס הזרקור הבינלאומי" מטעם ועדת נשיא ארה"ב לאמנויות ומדעי הרוח על מסירותה בהוראת אמנויות הבמה לילדים בהוואנה. לדבריה: "בקובה לנגן מוסיקה ולרקוד זו  דרך חיים -כמעט כולם עושים זאת, בין אם בבתים, ברחובות או במועדוני ריקודים. בחיים המודרניים, ריקוד היא דרך מעולה להרחיק ילדים מהרחוב וללמד אותם משמעת אותה הם יכולים ליישם בתחומים אחרים בחייהם" .
הלהקה מורכבת רק מרקדניות ומלהקה מוזיקלית המלווה את כל ההופעות. המופע אתו מגיעה הלהקה לישראל מציג את סגנון המחול הייחודי של אלפונסו: איחוד של פלמנקו, בלט, ריקוד ספרדי וריקוד אפרו-קובאני. שילוב הסגנונות מייצר מופע שבו  נקישות נעלי הפלמנקו פוגשות את החן של הבלט הקלאסי והתשוקה הלוהטת של הריקודים האפרו-קובאנים. כל זה מבטא את התרבות הקובנית העכשווית. שבע-עשרה רקדניות הלהקה מבצעות במקצועיות צ'ה צ'ה, רומבה, קונגה ובולרו, ולוקחות את הקהל למסע ריקוד משנות ה-50 של המאה ה-20 ועד היום.  חלקם של הריקודים מבוצע על ידי הלהקה כולה וחלקם על ידי סולניות.

- ליזט אלפונסו דאנס קובה - קרדיט צילום  Alas Elogio GTH

"הסגנון שלנו מיוחד במינו. אנחנו משלבים בכל צעד כמה סגנונות  כך שאתם עשויים לראות במקביל  זרועות מונפות בתנוחת בלט קלאסית בזמן שההירכיים זזות במקצב אפרו-קובאני". מסבירה אלפונסו.
לאחר הופעתה של הלהקה ביו יורק לאחרונה נכתב בניו יורק טיימס: הלהקה עושה הרבה יותר מלשלב את מסורות הריקוד הקובניות. היא הופכת אלמנטים של ריקודי עם, פלמנקו, בלט וריקוד אפרו קובני לקלידוסקופ תיאטראלי. ליזט אלפונסו, פיתחה סגנון המדגיש יצירות מחול כמעט גאומטריות. הרקדניות זזות בתיאום ובדיוק של שניות ומפיצות אנרגיה מתפרצת".( ג'ק אנדרסון).

ליזט אלפונסו דאנס קובה  - Iveliz Canovas_קרדיט צילום -



תאריכים:
1.11.17 , יום רביעי , שעה 20:00 - בית האופרה - המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב
2.11.17, יום חמישי , שעה 20:00  - בית האופרה - המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב
3.11.17 , יום שישי , שעה  13:00 - בית האופרה - המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב
4.11.17 , מוצ"ש שעה 20:00 - בית האופרה - המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב
טלפון לרכישת כרטיסים: 03-6927777 או באתר: www.israel-opera.co.il

5.11.17 , יום ראשון , שעה 20:00 - המשכן לאמנויות אשדוד
www.mishkan-ashdod.co.il    08-9568111

6.11.17, יום שני , שעה 20:00 -   תיאטרון ירושלים
 02-5605755 www.bimot.co.il *6226 | www.jerusalem-theatre.co.il

7.11.17, יום שלישי , שעה 20:30  - אודיטוריום חיפה
 www.8662244.co.il    04-8662244 | אתוס 04-8338888

מחיר כרטיסים : 175 ₪ -  305 ₪

:




















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה