יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

מיכאל קולהאס - הבימה


הצגה המבוססת על הנובלה של פון קלייסט שעוסקת בגבול רדיפת הצדק, התמודדות הפרט מול שחיתות שלטונית וקידוש האמצעים לטובת מטרה.


במלאות 100 שנה לתיאטרון "הבימה" מועלה המחזה, "מיכאל קולהאס", בבימויו של אילן רונן.
היצירה מבוססת על סיפור חייו של הנס קולהאזה, דמות היסטורית מעברה של גרמניה ועובדה לחמישה סרטי קולנוע והומחזה פעמים רבות.

מיכאל קולהאס, סוחר סוסים גרמני ישר דרך, אשר בדרכו לשוק הוחרמו סוסיו המשובחים בכוח ובאופן לא חוקי, על ידי אציל מקומי.  קולהאס, שחוש הצדק פועם בו, מנסה, בכל דרך, לתבוע פיצוי על העוול, אך ללא הועיל.  בתגובה, הוא יוצא למסע חסר פשרות של נקמה והרס נגד האציל שפגע בו ונגד המדינה שאדישה לסבלו. הוא אוסף סביבו חבורה של פורעי חוק שמטילה אימתה על הכל.  המושל מכריז פרס על ראשו, אך מסע הקטל של קולהאס לא פוסק עד אשר הוא נתפס ומשלם בחייו.


ההצגה עוסקת בתגובה חסרת כל פרופורציות בעוול ובבירוקרטיה פוגענית. איך המאבק על צדק הופך לאובססיה. קולהאס מתעקש לעמוד על זכויותיו, אך כיוון שבדרך החוקית אינו מצליח, הוא פותח במלחמת צדק פרטית. הוא הורג, מחריב וזורע הרס וחורבן בכל אשר פונה. בשם הצדק הוא הופך לטרוריסט עד שמרגיש שהצדק נעשה ומקבל עליו את גזר הדין.




טריילר ההצגה



משתתפים:
 נורמן עיסא,  תומר שרון, יגאל שדה, אורי הוכמן, שמעון כהן, דוית גביש, אלכס קרול, רוברטו פולק, נמרוד דגןנדיר אלדד, גל בן עמרה,  ניל משען, אליעד סודאי, מיטל נוטיק.   והילדים: גיא אורן/הראל ואליס/רועי כהן

בימויאילן רונן מוזיקהדן הנדלסמן שחקניםנורמן עיסא, דב רייזר, אורי הוכמן, מיכאל כורש, רוברטו פולק, יגאל שדה, תומר שרון, דוית גביש, דניאל סבג תפאורהרות דר תלבושותרות דר תאורהפליס רוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה