יום שבת, 3 במרץ 2018

"מבשלים זוגיות" - על אהבה, זוגיות, גירושין ו.. אוכל.


מאת:  ורדה אדלר ויסמן

גבר אחד, שתי נשים וסיר רותח, עושים את העבודה במופע הזה ועל הדרך נחשפים הצופים לסצנות ממשבר בחיי נישואין,  מה תפקידי הגישור והאימון במצב כזה ולמרק מהביל... כל זה במופע של סטנדאפ וצחוק, בשיתוף הקהל, במצבים מפתיעים. אכן קונספט ייחודי.

מבשלים זוגיות צילום גילי נחושתן

בשיחה על זוגיות , הדעת מבקשת איזון כלשהו ע"י שילוב של נקודת מבט גברית ונקודת מבט נשית ולשמוע את כל  הקולות. במופע ההומור – "מבשלים זוגיות",  מוצג שילוב מעניין ע"י השחקנים, (יוסי ארי, גלית צור, סימי אקשוטי), המשקף את השתתפותם של "שחקנים" כאלה במשברים דומים שזוגות חווים במציאות. "שחקנים" כמו: בעל, אשה, מאמן/נת, עו"ד, מגשר ועוד...

גלית צור מביאה סיפורים מחדר הגישור, על הקונפליקטים אותם פוגשת במהלך עבודתה כעורכת דין לענייני משפחה ומגשרת. היא בחרה בסיפורים המייצגים ערכים כמו המטרה מקדשת את כל האמצעים, "תמות נפשי עם פלישתים..." והמעוררים את השאלה האם בכלל כדאי לנו לפרק את הנישואין, או האם עשינו הכל? בהפתעה ובכנות מעוררת אמפטיה היא משתפת בחיי הנישואין שלה עצמה.

"תעצמו את העיניים ודמיינו מה הדברים האלה אומרים לכם..." מנחה את הצופים המאמנת הזוגית סימי אקשוטי ומובילה אותנו למסע קטן לתוך עצמנו....בהמשך מציידת את הצופים בכלי אימון נוספים. סימי מביאה את נקודת המבט הנשית גם דרך הסיפור האישי שלה.


מבשלים זוגיות   ערן לביא

יוסי פרץ ארי השף/סטנדאפיסט שותף לדרמה הזוגית המתפתחת על הבמה למשבר בחיי נישואיו. תוך כדי התפתחות הדרמה, הוא מקבל סיוע מקצועי ועצות מבעלות הנסיון. הטיפים להתמודדות  ויציאה מהמשבר, ניתנים בו זמנית ליוסי ולצופים במופע.

הצופה במופע מוצא את עצמו בתנועה מתמדת בין תפקיד של צופה לבין מעורבות וחיבור לסצנות דומות מחיי הנישואין שלו, ההופכות לקומיות בזכות השחקנים.

גם אם הצופים פוגשים בארועים ודיאלוגים או "מונולוגים" בנאליים ומוכרים כמו:  "למה אתה לא מקשיב/תומך/עוזר/אמפטי? למה לא הרמת את הגרביים? מתי בפעם האחרונה הבאת לי פרחים? ומאמי...מה כבר עשיתי?..., זו  אותה המראה שמציבים משתתפי המופע לעצמם ולצופים, המובילה לגיחוך ולהרבה צחוק עצמי. בסך הכל, זה כל כך דומה.

הצופה יוצא בהרגשה אופטימית שמה שיש לו, זה טוב בשבילו ואם בכל זאת יחליט לפרק את החבילה, אפשר לעשות זאת בדרך נכונה וטובה יותר.

 קול שאולי נשמע מרחוק.., אומר לנו לייחס פחות חשיבות לפרשנויות שיש לנו כבני זוג לאירועים בסגנון הזה ואחד על השני ולקחת אותן פחות ברצינות, אולי אפילו עם קצת יותר הומור.

הקונספט המיוחד של הערב המשלב מופע אינטראקטיבי, מעלה צופים לבמה, גורם לצופים לצחוק גם על עצמם ולקחת טיפים לחיים, והמרק שמחולק בסוף, הוא הפתעה מיוחדת, טעימה ומנחמת.
בהחלט מצביע על האומץ של ההוגים, הכותבים והשחקנים, לצאת מהתבנית המוכרת וליצור משהו אחר...


גלית צור עו"ד לענייני משפחה ומגשרת, שדר הרדיו, הסטנדאפיסט והשף יוסי פרץ ארי והקאוצ'רית, מאמנת זוגית ועיתונאית סימי אקשוטי  מציגים 'טיפול זוגי' משודרג על הבמה ומשלבים דוגמאות מחיי היומיום של כולנו עם הרבה הומור עצמי המעורר מחשבה ורצון להסתכל על השחיקה בחיי הנישואין מזווית אחרת.


כתיבה: ניצן כהן ויוסי פרץ ארי.
בימוי: ניצן כהן ("גבר אשה מלים", "משחקי חברה" ועוד).



 כרטיסים  באתר







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה