יום שלישי, 10 באפריל 2018

ממוסקבה: : "הדוד וניה" ו"גן הדובדבנים" של צ'כוב


 
גן הדובדבנים צילום סרגיי פטרוב
הבמאי ההוליוודי עטור הפרסים אנדריי קונצ'לובסקי מגיע לישראל עם
התיאטרון המוסקבאי מוסובייט Mossovet המציג שני מחזות קלאסיים של אנטון צ'כוב: "הדוד וניה" ו"גן הדובדבנים"

הדוד וניה – יום שישי 11.5.18 בשעה 20:00 תיאטרון הצפון
הדוד וניה – יום ג' 15.5.18 בשעה 20:00 – משכן האופרה, ת"א
גן הדובדבנים – מוצ"ש 12.5.18 בשעה 20:00 – תיאטרון הצפון
גן הדובדבנים – יום ב' 14.5.18 בשעה 20:00 – משכן האופרה, ת"א
ברוסית בליווי כתוביות בעברית

תיאטרון מוסובייט שהינו אחד התיאטרונים הוותיקים ביותר במוסקבה שחוגג השנה 95 שנה להיווסדו מגיע לישראל עם שניים מהמחזות הקלאסיים של אנטון צ'כוב "הדוד וניה" ו-"גן הדובדבנים" בבימויו של אנדריי קונצ'לובסקי שנחשב לאחד מבמאי הקולנוע הרוסים המצליחים ביותר בעולם.
 
הדוד וניה צילום ילנה לפינה 
תיאטרון מוסובייט נוהל במשך שנים רבות על ידי יורי זוודסקי, Yury Zavadsky  תלמידו של קונסטנטין סטניסלבסקי ויבגני ואכטאנגוב. זוודסקי יצר את אחת קבוצות התיאטרון המעניינות והיצירתיות ביותר במוסקבה . המסורת שלו נמשכת עד היום, והתיאטרון משמש כביתם של רבים מהשחקנים הרוסים המפורסמים ביותר בתחומי הקולנוע והתיאטרון.

ברפרטואר של התיאטרון  25 מחזות קלאסיים ועכשוויים הפונים לקהל המתוחכם ביותר בכל הגילאים. התיאטרון מרבה לסייר ברוסייה, באירופה ובארצות הברית ומשתתף בפסטיבלים ברחבי העולם. בעשור האחרון הופיע התיאטרון בהצלחה בערים רבות ברוסיה, אוקראינה, אסטוניה, לטביה, ליטא, אזרבייג'ן, גאורגיה, צ'כיה, פולין, פינלנד, ישראל, צרפת, איטליה, גרמניה, קנדה, ארצות הברית ועוד.

גן הדובדבנים צילום סרגי פטרוב

הבמאי עטור הפרסים אנדריי קונצ'לובסקי מוכר בישראל מאז שנות השמונים, כבמאי סרט המופת "סיביריאדה" וכן סדרה של סרטים מצליחים מבית גולן-גלובוס "רכבת אל החופש", "מאהביה של מרי", "אנשים מבוישים" ו"טנגו וקאש". אחד מהבמאים הרוסיים הבולטים בהוליווד, ביחד עם אחיו הבמאי ניקיטה מיכאלקוב ("עיניים שחורות, "שמש בוגדנית"). על סרטו "סיביריאדה" זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל קאן. כמו כן זכה בציון לשבח בפסטיבלים: קאן, ונציה, סן סבסטיאן וסן פרנסיסקו. יצר את המיני סדרות זוכות אמי "אודיסיאה" (בהפקתו של פרנסיס פורד קופולה, 1996). ו"אריה בחורף" (2003). קונצ'לובסקי, שבסיסו באיטליה מביים קבוצות תיאטרון ואופרה ברחבי אירופה (קובנט גרדן בלונדון, לה סקאלה במילאנו) ובארצות-הברית (מטרופוליטן בניו יורק). האופרה בבימויו "מלחמה ושלום" היתה מועמדת לפרס ההפקה הזרה של תחרות לורנס אוליבייה. הגרסא הקולנועית שלו ל"דוד וניה" משנות השבעים הפכה לקלאסיקה עולמית. ווודי אלן אמר עליה כי היא הגירסא הטובה ביותר שראה בחייו.

קונצ'לובסקי התחיל את הקריירה שלו כמוזיקאי. אחרי שסיים את המכון לסינמטוגרפיה הוא הפך להיות במאי ותסריטאי. תחילה כתב תסריטים עם טרקובסקי ואחר כך עבר לביים את הסרטים שלו. הסרטים שיצר בברית המועצות "המורה הראשון", "הדוד וניה" ו"סיביר יאדה" קיבלו הכרה בפסטיבלים של ונציה, קאן וסן-סבסטיאן.
הוא נולד בשנת 1937 במוסקבה. אמו - נטליה קונצ'לובסקיה, היתה משוררת וסופרת מפורסמת בזכות ספרה "הבירה העתיקה שלנו". האב - סופר הילדים המפורסם סרגיי מיכאלקוב   כתב שירים עממיים אהובים, אגדות ומחזה לפי הטקסט של המנון של ברית המועצות. סבו יביץ' , פיוטר קונצ'לובסקי היה אמן וחבר בקבוצת האוונגרד המפורסמת  "Jack of Diamonds" והסבא רבה שלו, וסילי סוריקוב – היה אמן נודד ומפורסם בעולם כולו.

הדוד וניה צילום ילנה לפינה

הדוד וניה
במאי: אנדריי קונצ'לובסקי Andrei Konchalovsky
עיצוב תלבושות: רוסטם חמדמוב Rustam Khamdamov
מוזיקה: אדוארד ארטמייב Eduard Artemyev
שחקנים:
אלכסנדר דומוגרוב Alexander Domogarov ,     יוליה ויסוצקיה Yulia Vysotskaya
אלכסנדר פיליפנקו Alexander Filippenko ,       נטליה ודובינה Natalia Vdovina
פבל דרביינקו Pavel Derevyanko ,                  אולגה אנוחינה Olga Anokhina
אלכסנדר בוברובסקי Alexander Bobrovsky ,    לריסה קוזנצובה Larisa Kuznetsova
רמונה חודורקאיטה Ramune Khodorkaite

וניה מנהל את האחוזה המשפחתית של בת אחותו, סוניה. כאשר מגיעים לאחוזה בעלה לשעבר של האחות, פרופ' זקן ונרגן, ואשתו הצעירה והיפהפיה ילנה, הכל משתבש. וניה מתאהב בילנה. סוניה וילנה מתאהבות ברופא המשפחה, ד"ר אסטרוב, אשר מחזיר אהבה לילנה. והפרופסור מודיע כי עומד למכור את האחוזה. מתי ישוב השקט לחיי הכפר?
קונצ'לובסקי, ביים את הדוד וניה לקולנוע כבר ב 1970. הסרט הפך לקלאסיקה. וודי אלן אמר עליה כי היא הגרסא הטובה ביותר שראה בחייו. בהפקה תיאטרונית פנה הבמאי שוב למחזה ולגיבוריו, כדי להבין שוב את הנושא הנצחי של חיפוש האדם אחר הגשמה עצמית ואושר. הבימוי משלב בין אסתטיקה קלאסית בימתית לבין פרשנות מודרנית. אלו מובילים להצגה המשאירה רושם עמוק, שמופיעה בהצלחה ברחבי העולם מאז 2009. 
משך ההצגה כ 3 שעות עם הפסקה אחת.

גן הדובדבנים
במאי: אנדריי קונצ'לובסקי Andrei Konchalovsky
עיצוב תלבושות: טמרה אשבה Tamara Eshba
עיבוד מוזיקה: אלכסנדר צ'בסקי Alexandr Chevskiy
שחקנים:
אלכסנדר דומוגרוב Alexander Domogarov ,    יוליה ויסוצקיה Yulia Vysotskaya
ויטלי קישצ'נקו Vitaly Kishchenko ,                 יוליה חלנינה Yulia Khlynina
נטליה ודובינה Natalia Vdovina ,                     יבגני ראטקוב Evgeny Ratkov
ולדימיר גוריושין Vladimir Goryushin ,            לריסה קוזנצובה Larisa Kuznetsova
אלכסנדר בוברובסקי Alexander Bobrovsky, 
אלכסנדרה קוזנקינה Alexandra Kuzenkina
אנטון אנוסוב Anton Anosov ,                         ולדיסלב בוקובין Vladislav Bokovin
ולדימיר פרוקושין Vladimir Prokoshin ,          
אדלינה מנצקנובה Adelina Mnatsakanova
רמונה חודורקאיטה Ramune Khodorkaite
להקת נגנים:
גנדי בוגדנוב Gennady Bogdanov
ויטלי גריצנקו Vitaly Gritsenko
דמיטרי חבלב Dmitry Havelev
מיכאיל פומיצ'ב Mikhail Fomichev
אנטולי דרמוב Anatoly Dremov

עם הצגת גן הדובדבנים קונצ'לובסקי משלים את בימוי טרילוגיית צ'כוב שלו: הדוד וניה, המצליח באירופה ובארה"ב, שלוש אחיות ועתה ההצגה החדשה- גן הדובדבנים.
המחזה עוסק במשפחה אריסטוקרטית שהתרוששה, משפחת גאייב. המשפחה מנסה למנוע את הגזירה של מכירה פומבית של האחוזה ובה גן הדובדבנים. המשפחה מסרבת להצעה של לופאחין, שאביו היה צמית באחוזה, ואשר מעוניין לבנות במקום בתי קייט, היא מנסה למצוא פתרון אחר. למרות הסיום הטראגי ואובדן האחוזה, המחזה כתוב כקומדיה.
גן הדובדבנים נכתב על ידי אנטון צ'כוב בסוף ימיו. הוא התלוצץ ואמר שבזכות המחזה, חי עוד שלוש שנים תמימות. ולכן כתב את גן הדובדבנים כקומדיה. ההפקה של תיאטרון מוסובייט היתה מועמדת לפרס התיאטרון של העיתון קוסמוסול בכמה קטגוריות: "ההופעה הבימתית הטובה ביותר ", "השחקנית הטובה ביותר" (יוליה ויסוצקיה) ו "השחקן הטוב ביותר" (אלכסנדר דומוגרוב-  גאייב). הבמאי המשחק אנדריי קונצ'לובסקי זכה בפרס מגן התיאטרון בקטגוריית "הבמאי הטוב ביותר".
משך ההצגה שעתיים וחצי עם הפסקה.
מחירי כרטיס:
תיאטרון הצפון – 219-399 ₪
משכן האופרה – 219-429 ₪
רכישת כרטיסים לקרית חיים:
קופה עונות חיפה – 04-8629959
קופה ברק – 04-8418411
תיאטרון הצפון (הנחה למנויים)
04-8814814


רכישת כרטיסים לת"א:
בית האופרה (הנחה למנויים)

לשתי הערים מכירת כרטיסים:

Cruise International 03-6960990


קופה לאן *8780



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה