יום שישי, 27 באפריל 2018

"THIS IS GREECE" – מופע קלאסי של שני אמני זמר מהמובילים בייוון בליווי 8 נגנים


המלחין STAVROS XARCHKOS והזמרת ALKISTIS PROTOPSALTI
יום שני 30.4.18 – היכל התרבות בשעה 20:30




שניים מהאמנים המובילים והמפורסמים ביוון יגיעו להופעה משותפת ראשונה בישראל
המלחין סטאברוס קסארחקוס Stavros Xarchkos והזמרת אלקיסטיס פרוטופסלאטי Alkistis Protopsalti חברו בלוויית 8 נגנים למופע:  "THIS IS GREECE" בסגנון קלאסי בינלאומי אשר מפיץ את תרבותה המוסיקלית של יוון ברחבי העולם.

קסארחקוס מהמלחינים המובילים של המוסיקה היוונית העכשווית, נחשב בעשרות השנים האחרונות כאחד מגדולי המלחינים היווניים (בסדר גודל של המלחינים תיאודורקיס והדג'ידקיס), הוא יצר 42 אלבומים ולהיטים רבים שבוצעו ע"י המפורסמים בזמרי יוון. הוא חיבר מוסיקה לסרטים ( הסרט רמביטקו) ,תיאטרון, מחול וטלוויזיה ונחשב ליוצר חשוב בעל הבנה ורגישות בסגנון הרבטיקו-הבלוז היווני הצבעוני (בישראל התפרסם בין השאר, שירו "השיירה", בביצוע אריק איינשטיין).
המלחין המפורסם חבר לזמרת אלקיסטיס פרוטוספלאטי מן החשובות והפופולאריות ביוון המבצעת במופע את להיטיו בסגנון המיוחד שלה. שיתוף הפעולה במופע המשותף בעל הזוהר הבינלאומי והרמה הגבוהה התחיל בספטמבר 2017 בתיאטרונים הפתוחים של אתונה אודיאון והרודס, ומוצג בהצלחה ביוון ובארצות שונות.
האמנים, הופיעו בעבר בישראל בקונצרטים נפרדים וזכו להצלחה גדולה, והפעם חברו יחדיו בליווי 8 נגנים למופע מוסיקלי חזק ומרגש שישאיר חותם בזיכרון ובלב הצופים.


עוד על האמנים:

סטארבוס קסארחקוס נולד (1939) וגדל באתונה שם החל את לימודיו בקונסרבטוריון. בהמשך למד בפריס בהדרכתה של נדיה בולנג'ה ולאחר מכן בביה"ס למוסיקה ג'וליארד המפורסם בניו-יורק.
בתחילת שנות השישים החל דרכו בכתיבת מוסיקה לתיאטרון. לקולנוע ולטלויזיה. בשנת 1965 חיבר את המוסיקה לסרט korina fanari שהיה שם אלבומו הראשון. בשנות השישים המאוחרות התרכז בהלחנה וניצוח לתזמורות קלאסיות. בשנות השבעים המוקדמות פגש את המלחין הדגול ליאונרד ברנשטיין,וניצח על רבות מיצירותיו ובקונצרטים קלאסיים. יצירתו החשובה לקולנוע היה עיצוב פס הקול הנפלא לסרט עטור השבחים "רבטיקו"(1983) המספר את תולדות הסגנון לתקופותיו.

בהמשך זכה קסארחקוס בשלל פרסים להלחנת מוסיקה לסרטים בפסטיבלים בינלאומיים, וזכור הסרט "סימני החיים" של הבמאי הידוע ורנר הרצוג וסידרת הטלויזיה "הצד האפל של השמש" של הביבי.סי. בכל השנים ניצח על תזמורות חשובות וניהל גם את התזמורת הלאומית של יוון.
קסארחקוס היה מעורב גם בסצינה הפוליטית ביוון ושימש בין השאר בשנים 2002-4 חבר פרלמנט, סגן ראש עירית אתונה וחבר בפרלמנט האירופאי.

קסארחקוס 

אלקיטיס פרוטופסלאטי
נולדה באלכסנדריה (1954) להורים ממוצא יווני, בגיל 6 עברה עם הוריה לאתונה. נחשבת בין הזמרות החשובות ביוון שהחלה את הקריירה שלה ב-1974, אחרי היותה ספורטאית מחוננת בענף הריצה. אלקיסטיס הוציאה ב-40 שנות הקריירה שלה כ-30 אלבומים בינהם זהב ופלטינה, והופיעה על מיטב במות יוון עם מוסיקאים מפורסמים ביניהם תיאודורקיס ודימוס מוסטיס שנתן לה את שמה הבימתי "פרוטופסלאטי" שפרושו "הראשונה". 

בין יתר המוסיקאים החשובים איתם עבדה: אליאס אנדריאפולוס, סטמטיס קראונקיס, ניקולפודולוס. ב-1986 החלה לשתף פעולה עם הזמרת המפורסמת דימיטרה גאלאני שכתבה לה את הלהיט APPLAUSE   "תשואות" איתו היא מסיימת בכל הופעה. ב-1997 יצא אלבום שנמכר בשיא של יותר מ-100,000 עותקים.
אלקיסטיס נחשבת לזמרת פרפקציוניסטית המאוהבת ללא תקנה במוסיקה ואוהבת כדבריה "את השתיקה המתפרצת של הקהל בה שומעים רק את נשימתו". הדינמיות שלה, העדינות והטמפרמנט הים-תיכוני ייצרו עבורה הופעה בימתית מיוחדת כמייצגת רשמית של יוון.  במסגרת מופעיה הפיצה את רוח התרבות היוונית לרחבי העולם בהופעות בלתי נשכחות בעשרות אולמות מן החשובים ביותר בעולם: המטרופולין והרדיו סיטי בניו-יורק, באופרה של הוואנה בקובה, בבייג'ינג סין ובקרמלין במוסקבה עם התזמורת הנשיאותית. כמו כן הופיעה עם הסימפונית של פראג, הפילהרמונית של אוקספורד, בועידה של האחוד האירופי, בארצות: טורקיה, קפריסין, פורטוגל, בלגיה, גרמניה, שוויץ,הולנד, ארה"ב ואוסטרליה ועוד, כולל ישראל ומצרים. כמי ששרה באנגלית, ספרדית, צרפתית ועוד השתתפה בפרויקטים בינלאומיים. בסרט ,שעת הצוענים" בהלחנתו של הסרבי גורן בגרוביק, באלבום עם "הג'יפסי קינג" בספרדית, ובפסי קול בסרטי וולט דיסני "הגיבן
מנוטרדם" ו"רפונזל". אלקיסטיס השתתפה באירועי האולימפיאדה ביוון ב-2004 וב-2010.
ב-2015 נכנסה לעולם הפוליטיקה והתמנתה לסגנית שר התיירות היווני, ונחשבת לשגרירה היחידה של ריצות המרתון בעולם.
 
פרוטוספלאטי
קישור לקטע וידאו מהמופע: https://youtu.be/okLpBvSYloo

מפיק המופע בישראל: משה יוסף
כרטיסים במחירים  200-400ש"ח  להשיג "לאן" 8780* leaan.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה