יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

NOW - עכשיו זה תמיד



הפסנתרן חגי יודן ברסיטל מיוחד עם צלילים מ-50 השנים האחרונות במוסיקה העכשווית הישראלית

חגי יודן - צלם גל אלי

ברסיטל יבוצעו יצירות לפסנתר ולצ'מבלו, שתיים מהן בבכורה עולמית:
"נגינת ביניים – הרהורים פוסט אוונגרדיים" מאת חיים פרמונט ו"דיאלוגים  כפולים" מאת יונתן שנקר.
בנוסף, יבוצעו יצירות של המלחינים איל אדלר, יוסף טל, דינה סמורגונסקיה,
ציפי פליישר וסרג'יו שפירא.
הרסיטל הוא פרי שיתוף פעולה בין חגי יודן לאיגוד הקומפוזיטורים בישראל.

חגי יודן:
  "הקונצרט יהווה חוויה של צלילה לעומק המוסיקה הישראלית העכשווית, לי כמבצע ולקהל המאזין כאחד".
פתוח לקהל הרחב ללא תשלום

14.9, הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (שטריקר), ת"א, ב-20:30
NOW" – עכשיו זה תמיד" - רסיטל מיוחד של הפסנתרן חגי יודן ובו צלילים מ-50 השנים האחרונות במוסיקה הישראלית העכשווית. הרסיטל יתקיים בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (שטריקר) בת"א ב-14.9, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. ברסיטל יבוצעו יצירות לפסנתר ולצ'מבלו, שתיים מהן בבכורה עולמית, מאת המלחינים חיים פרמונט ויונתן שנקר.

חגי יודן - צלם גל אלי 


בתוכנית הרסיטל: יוסף טל – קונצ'רטו לצ'מבלו וליווי אלקטרוני; ציפי פליישר – "במצב-רוח כרומטי" לפסנתר; סרג'יו שפירא – "תחושות" לפסנתר; יונתן שנקר – "דיאלוגים כפולים" לפסנתר (בכורה); איל אדלר – "מיסטריוזו" לפסנתר; דינה סמורגונסקיה – "שלושה ריקודים" לצ'מבלו; חיים פרמונט – "נגינת ביניים – הרהורים פוסט אוונגרדיים" לפסנתר (בכורה) יצירה שנכתבה במיוחד לחגי יודן.


הרסיטל הוא פרי של שיתוף פעולה שהחל בשנה שעברה, בין חגי יודן לאיגוד הקומפוזיטורים בישראל. היצירות והמלחינים ברסיטל, משקפים מנעד אמנותי רחב הכולל מוסיקה מודרנית, פוסט-מודרנית, לירית, קונספטואלית ואלקטרונית. חגי יודן: "הקונצרט מאתגר, למאזין כמו לי כמבצע, ויהווה חוויה אינטנסיבית של צלילה לעומק המוסיקה הישראלית העכשווית".

חיים פרמונט - צילום מירי שמיר

"נגינת ביניים – הרהורים פוסט אוונגרדיים" לפסנתר, מאת חיים פרמונט.
היצירה ״נגינת-ביניים: הרהורים פוסט אוונגרדיים״, כשמה כן היא - גלים חוזרים ונשנים של הרהור, חשיבה וחיפוש. נגינת-הביניים עצמה היא בגוונים העדינים שבין שכבות הצבעים - בין הקלאסי לאוונגרד. נדמה שאותן שכבות מתחלפות ביניהן - פעם האחת היא מושא האהבה של השנייה, ופעם - להיפך. ההרהורים הם כשיחה מתפתחת, אינטואיטיבית, הזורמת מעצמה, מנושא השיחה הראשון ועד לסיכום - שרחוק ממנו, אך גם קרוב - אוונגרדי אך גם רומנטי.

יונתן שנקר - צילום - אופק חיים

יונתן שנקר
יליד 1985. פסנתרן ג'אז, מלחין ומעבד לתזמורות, מקהלות והרכבים שונים. כותב יצירות ועיבודים לתזמורת המהפכה, מעבד הבית של התזמורת האנדלוסית הישראלית, התזמורת הסימפונית חיפה, תזמורת סימפונט רעננה ועוד. בין היתר, כתב עיבודים אשר בוצעו על ידי אפרים שמיר, ששי קשת, מירי אלוני, דודו טסה, קרן הדר, נתנאלה ועוד. כמו כן, כותב לאנסמבלים ופרוייקטים שונים כגון אנסמבל מיתר ופרוייקט ספוקן וורד בפואטרי סלאם. לצד היצירה, משמש כמרצה למוסיקה במסגרות שונות. שימש כאסיסטנט למר אילן מוכיח אל מול התזמורת הפילהרמונית הישראלית. בוגר תואר ראשון ושני בקומפוזיציה וניצוח מהאקדמיה למוסיקה ולמחול ע״ש רובין בירושלים וזוכה פרס קרן שרת להלחנה לשנת 2014.

מילותיו
על היצירה ״דיאלוגים כפולים״ לפסנתר
עם תום לימודיי ועוד בשלב בירור ומיצוי ההשפעות ומקורות ההשראה שלי, כתבתי שלוש מיניאטורות לפסנתר - הכלי הראשי שלי - שמתכתבות עם המלחינים אשר עזרו לי לגשר בין עולם הג׳אז ממנו באתי לעולם הקלאסי אליו נפתחתי. כל פרק הוא למעשה ״דיאלוג״ בין שלושה מלחינים: שני ״מאסטרי״ ואני. סדר הפרקים הוא דווקא מן הסוף להתחלה. מסגרת זו שהצבתי לעצמי, באפשרותה לשקף האם על אף השפעות מרובות ומגוונות, נשמר הסגנון והחותם האישי בכל דבר בו המלחין נוגע, ואם בכך הצלחתי: הרי שיש עוד מקום למוסיקה חדשה.

חגי יודן
יליד 1985. אמן רב-תחומי העוסק במוסיקה, סטיילינג, כתיבה וצילום. כמוסיקאי, הוא פסנתרן, זמר טנור, צ׳מבליסט, מנצח ומלחין. חגי הופיע כסולן עם התזמורות הסימפונית הישראלית ראשון לציון, הסימפונית אשדוד והקאמרית הרצליה, ב״מרכז למוסיקה קאמרית״ תל אביב, בסדרה הקאמרית של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בקונצרטים של ה״אגודה למוסיקה קאמרית״ תל אביב, ב״חג המוסיקה הישראלית״, ב״פסטיבל המוסיקה הבינלאומי בוורלי-הילס״, בפסטיבל ״ווקס פמינה״ ועוד. יצירותיו ועיבודיו הושמעו בקונצרטים בארץ ובחו״ל, וביניהם במסגרת ״פסטיבל האביב הבינלאומי״. חגי יסד לייבל עצמאי: HYM – Hagai Yodan Music שתחתיו ראו אור שלושה אלבומים וביניהם ״Light and Dark״ ובו מכלול האינטרמצי לפסנתר מאת ברהמס בביצוע חגי (2017). עוד במסגרת הדיסקוגרפיה: בשנת 2012 ראה אור האלבום, שהיה מועמד לפרס הגראמי ״Forever to Remember״ תחת הלייבל האמריקאי ״Romeo Records״ ובשנת 2016, אלבום מיצירות המלחינה סטלה לרנר בהוצאת המכון למוסיקה ישראלית. הוא זוכה מלגות מטעם ״קרן רונן״ לקידום אמנים צעירים בתחום המוסיקה הקלאסית; והפיק, ניגן והנחה את אירועי הקרן בארץ ואירועי ״קרן רונן אמריקה״ בקרנגי הול בניו יורק. חגי מקדיש רבות מזמנו לביצוע והקלטת מוסיקה ישראלית וביצע בכורות למלחינים רבים: צבי אבני, דב זלצר, שרון פרבר, יוסף ברדנשווילי, גילעד הוכמן, אלה מילך-שריף, שי כהן, רון ויידברג, ורדינה שלונסקי, נעה בלאס, דניאל גלאי, עמנואל וואל, אלכס וסרמן, שרה פייגין, דניאלה כהן-לויטס, אריאל בלומנטל, יבגני לויטס, סטלה לרנר, רוברט ניסנזון ויורי פובולוצקי. העיצוב העצמי והאקלקטי של הסטודיו למוסיקה של חגי יודן - LOFTLV - צולם והוצג במגזינים ובספרי עיצוב ובמשך 6 שנים רצופות ביקרו בו אלפי מבקרים במסגרת ״בתים מבפנים״ – פרויקט הבתים הפתוחים של תל אביב. חגי עובד בימים אלה על אלבום פופ-רוק משיריו המקוריים, על ספר שירה עברית ועל ספר סיפורים קצרים באנגלית, יצירה סימפונית גדולה ושני תסריטי קולנוע.


איגוד הקומפוזיטורים בישראל
איגוד הקומפוזיטורים בישראל נוסד בשנת 1953. מטרתו היא לקדם את המוסיקה הישראלית בת-זמננו הנכתבת עבור אולמות הקונצרטים, לשפר את תנאי העבודה והיצירה של הקומפוזיטורים החיים בארץ ולהעלות את המודעות ליצירה המוסיקלית המקורית הנכתבת בארץ בקרב קהל חובבי המוסיקה והציבור הישראלי בכללו. איגוד הקומפוזיטורים הישראלי פועל כסניף מקומי של ISCM, החברה הבינלאומית למוסיקה בת זמננו וכן ACL, איגוד הקומפוזיטורים הכלל-אסייתי. עיקר פעילות האיגוד מופנה לארגון קונצרטים עבור חברי האיגוד, עם דגש מיוחד על עידוד מלחינים צעירים, וכן מלחינים שעלו ארצה זה לא מכבר, עידוד מבצעים לביצוע היצירה הישראלית, פעילות חינוכית בקונסרבטוריונים ובאקדמיות למוסיקה וכן שיתוף פעולה עם איגודים מקבילים בחו״ל על בסיס של חילופי תרבות. איגוד הקומפוזיטורים מפעיל את פרס קרן קלון לעידוד מלחינים צעירים המצויים בתקופת הלימודים שלהם, וכן את תחרות פרס ליברסון הפתוחה לחברים ומתקיימת מדי שנתיים. איגוד הקומפוזיטורים הקים ומפעיל את מל״י – המרכז למוסיקה ישראלית, המתפקד כבית הוצאה לאור של כלל המלחינים החברים באיגוד. האיגוד פעיל בהוצאה לאור של תקליטורים של מוסיקה ישראלית, מפעל שהגיע לשיאו עם הפקתם של תשעת התקליטורים בסדרת ״פסנתרין״ המתעדים את המוסיקה הישראלית לפסנתר במשך המאה העשרים. איגוד הקומפוזיטורים בישראל הוא מוסד ללא כוונת רווח, הנתמך על ידי המועצה לתרבות ולאמנות (מנהל התרבות) מטעם משרד החינוך והתרבות, מדמי החבר של הקומפוזיטורים ומתרומות. ראשי האיגוד בעבר נמנו על הבולטים שבמלחיני ארצנו ובהם: מנחם אבידום, בן ציון אורגד, בנימין ברעם, צבי אבני, עמי מעייני, אשר בן-יוחנן, מנחם צור, ארי בן שבתאי, דן יוהס ושי כהן.

NOW" – עכשיו זה תמיד" – רסיטל של הפסנתרן חגי יודן
צלילים בפסנתר ובצ'מבלו מ-50 השנים האחרונות במוסיקה הישראלית העכשווית
בשיתוף איגוד הקומפוזיטורים בישראל
14.9 בשעה 20:30
ת"א, הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (שטריקר), אולם רן ברון
כניסה חופשית ללא תשלום!
בתוכנית:
יוסף טל קונצ'רטו לצ'מבלו וליווי אלקטרוני.
ציפי פליישר
"במצב רוח כרומטי" לפסנתר.
סרג'יו שפירא
"תחושות" לפסנתר.
יונתן שנקר
"דיאלוגים כפולים" לפסנתר – בכורה.
איל אדלר
– "מיסטריוזו" לפסנתר.
דינה סמורגונסקיה
"שלושה ריקודים" לצ'מבלו.
חיים פרמונט
"נגינת ביניים – הרהורים פוסט אוונגרדיים" לפסנתר – בכורה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה